Anbefalte innlegg

Jeg har nylig bytta både olje (hel syntetisk) og luftfilter(uorginalt) på bilen min(80 2,3E) og etter at jeg gjorde det så vil ikke bilen dra i det hele tatt... : bråk : prøvde å gi på i en forbi kjøring men bilen drog ikke til mer en 4-4500 omdreininga så ville den ikke mer.. den drar ikke i det hele tatt! Hva kan feilen være? feil olje, luftfilter? ledninger som har dårlig kontakt? jævli irriterende vertfall.. den gamle olja var noe syntetisk greier det også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags olje benytter du nå? og hva brukte du før

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk kontakter osv. på filterboksen og andre steder du har herjet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er i vert fall ikke oljen som er årsaken, det er nå helt sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier val å sitte en sensor i luftfilterboksen, har du tetta slangen som går til den,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er i vert fall ikke oljen som er årsaken, det er nå helt sikkert.

det vet du ingen ting om : rolleyes det er helt sikkert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det vet du ingen ting om : rolleyes det er helt sikkert

 

Jeg er riktignok ikke utdannet mekaniker, men at oljeskift skal forårsake at effekten i motoren blir borte ser jeg som helt usannsynlig.

 

Da tar jeg selvsagt utgangspunkt i at oljemengden er korrekt, men det er kanskje dumt av meg.

 

Hva kan oljen gjøre som fører til at motoreffekten blir borte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på bruksbilen,en 100 2.2e merket jeg faktisk at den ble bedre/kvikkere med ny olje!! er jeg helt på jordet :confused:: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Lars-Inge. Et oljeskift kan ikke gjøre at motoreffekten forsvinner om oljemengden er korrekt, men det har Lars-Inge alt kommentert.

Vedkommende har nok kommet bort i noen slanger eller ledninger under skiftet av luftfilteret.

Om han har fått et feilprodusert oljefilter som er nesten tett kan dette skje om motoren er på randen til skjæring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husket du å sette i bunnpluggen igjen da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er riktignok ikke utdannet mekaniker, men at oljeskift skal forårsake at effekten i motoren blir borte ser jeg som helt usannsynlig.

 

Da tar jeg selvsagt utgangspunkt i at oljemengden er korrekt, men det er kanskje dumt av meg.

 

Hva kan oljen gjøre som fører til at motoreffekten blir borte?

 

har faktisk tatt livet av to motorer med olje.det er ikke pga feil olje nivå eller ikke satt i bunn pluggen. det var en så dum ide som å kjøpe olje på shell.(synt olje) kjørte med olja 2 mnd, skifftet ikke farge (ble ikke svart) gikk dårlig, 4 sett med rådelager og 4 defekte stempler +litt til.men selvfølgelig alt kan skje, det er jo bare en bil : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sagt det før og sier det igjen; Shellolje er noe møkk etter min mening. Det paradoksale er at merkeverkstedene bruker nettopp Shellolje.

Holder meg til Mobil1 5W-50 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har faktisk tatt livet av to motorer med olje.

 

Uansett hva folk syns om Shell olje syns jeg dette høre ut som en røver-historie. Dersom du kan bevise/bekrefte at oljen var årsaken til dine problem, burde vel Shell erstatte dine problem? :confused:

 

Alex: Det er vel som de andre sier, du har sikkert vært borti noe annet. Glemt en plugg eller lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vertfall ingen problem med Shell Helix Ultra full syntetisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har faktisk tatt livet av to motorer med olje.det er ikke pga feil olje nivå eller ikke satt i bunn pluggen. det var en så dum ide som å kjøpe olje på shell.(synt olje) kjørte med olja 2 mnd, skifftet ikke farge (ble ikke svart) gikk dårlig, 4 sett med rådelager og 4 defekte stempler +litt til.men selvfølgelig alt kan skje, det er jo bare en bil : ja :

 

Jeg nekter ærlig talt å tro at oljen er årsaken til havariet.

 

Jeg har en nokså god kompis som jobber i et av de store oljeselskapene i Norge, driver spesielt med ulike smøreoljer.

 

Han er av den oppfatning at det er uhyre liten kvalitetsforskjell på ulike oljer og at de aller fleste kan blandes uten problemer.

Ingen regel uten unntak selvsagt.

 

En test gjort på laboratoriet deres viste faktisk at Biltema's syntetiske olje var bedre en den som Statoil, Hydro Texaco og Esso solgte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har faktisk tatt livet av to motorer med olje.det er ikke pga feil olje nivå eller ikke satt i bunn pluggen. det var en så dum ide som å kjøpe olje på shell.(synt olje)

Det må ha vært noe alvorlig feil med disse motorene før du bytta oljen. Hvis Shell oljen er så dårlig burde det stå mange havarerte Audi/VW rundt omkring siden forhandlerne bruker denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg nekter ærlig talt å tro at oljen er årsaken til havariet.

 

Jeg har en nokså god kompis som jobber i et av de store oljeselskapene i Norge, driver spesielt med ulike smøreoljer.

 

Han er av den oppfatning at det er uhyre liten kvalitetsforskjell på ulike oljer og at de aller fleste kan blandes uten problemer.

Ingen regel uten unntak selvsagt.

 

En test gjort på laboratoriet deres viste faktisk at Biltema's syntetiske olje var bedre en den som Statoil, Hydro Texaco og Esso solgte...

 

 

ENIG MED DEG.

DET ER NOK HELST KVALITETEN PÅ MOTOREN MAN FYLLER OLJEN PÅ,SOM DET ER FEIL MED ,IKKE OLJEPRODUSENTEN!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ENIG MED DEG.

DET ER NOK HELST KVALITETEN PÅ MOTOREN MAN FYLLER OLJEN PÅ,SOM DET ER FEIL MED ,IKKE OLJEPRODUSENTEN!

 

motoren som havarerte hadde ikke gått 80.000km engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg satt å tenkte på hva som kunne vært feilen i går og kom på det at det var et filter/gitter med bue som jeg muligens kunne ha snudd feil vei slik at en ventil ikke slo seg skikkelig opp og fikk nok luft...........så jeg skrudde opp og der, som jeg hadde spekulert ut så var den snudd feil vei.. nå går og drar den like godt som før :) ka ventilen hete vet jeg ikke... jævli sto vertfall som har noe med luft vertfall, fant jeg ut :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På alle Audi med Longlife service er det kun Shell Longlife eller Longlife 2 som skal benyttes. Jeg nekter å tro at Audi hadde lagt opp servicene og godkjent så lange serviceintervall hvis det hadde vært en dårligere olje enn andre merker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På alle Audi med Longlife service er det kun Shell Longlife eller Longlife 2 som skal benyttes. Jeg nekter å tro at Audi hadde lagt opp servicene og godkjent så lange serviceintervall hvis det hadde vært en dårligere olje enn andre merker.

 

Henger meg på i rekken av "enige" her...sant som du skriver Lars...noe annet ville være latterlig å innbille seg.. : haha :

Er nok andre ting som fører til totalhavari som er beskrevet i denne tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg nekter ærlig talt å tro at oljen er årsaken til havariet.

 

Jeg har en nokså god kompis som jobber i et av de store oljeselskapene i Norge, driver spesielt med ulike smøreoljer.

 

Han er av den oppfatning at det er uhyre liten kvalitetsforskjell på ulike oljer og at de aller fleste kan blandes uten problemer.

Ingen regel uten unntak selvsagt.

 

En test gjort på laboratoriet deres viste faktisk at Biltema's syntetiske olje var bedre en den som Statoil, Hydro Texaco og Esso solgte...

 

Har de testet oljer fra Shell? Har ved flere erfaringer merket at Shellolje gir mye dannelse av emulsjon, noe som ikke skjer med Mobil1 5W-50 og samme kjøremønster.

 

Er forøvrig enig i at bruk av denne oljen ikke uten videre kan føre til motorhavari, men mener mineraloljen på de gule kannene er heller dårlig og lite anvendelig sammen med hydrauliske løftere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggene på Audi S6'n min gikk etter å ha bytta olje en gang. Da dro den ikke over 4000 omdr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT:

Har også opplevd å få råde bank etter olje skift.

Det skjedde meg på en Nissan King Cab. Den hadde en 2.5L diesel motor.

Olje skiften ble gjort av merke verksted.

 

Hadde ingen problemer med motoren før olje skift men 2 mil etter olje skift hadde jeg råde bank. Motoren hadde ikke passert 100 000km da det skjedde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har de testet oljer fra Shell? Har ved flere erfaringer merket at Shellolje gir mye dannelse av emulsjon, noe som ikke skjer med Mobil1 5W-50 og samme kjøremønster.

 

Er forøvrig enig i at bruk av denne oljen ikke uten videre kan føre til motorhavari, men mener mineraloljen på de gule kannene er heller dårlig og lite anvendelig sammen med hydrauliske løftere.

 

De har testet mange oljer ja. Jeg har ikke testresultatene siden de er "hemmelige".

 

Testresultatene viste rett og slett at kvalitetsforskjellen er veldig mye mindre enn det man normalt sett tror.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.