Audi A6 2.5 tdi quattro - Tank pumpe

Anbefalte innlegg

Gjelder en 2.5 tdi som går tom for diesel ved halv tank, er vel muligens pumpa i tanken som ikke virker eller ikke får signal om at den skal starte. Vil man få opp feilmelding med vag com hvis pumpa i tanken slutter å virke? Mulig å sette strøm på pumpa for å sjekke om den virker? Hvordan sjekke om føleren i tanken gir den beskjed om å starte?

 

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går tom ved halv tank, hvordan kan det gå til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går tom ved halv tank, hvordan kan det gå til?

 

Sånn som jeg har forstått det er tanken delt opp i 2 kammer og pumpen skal da pumpe diesel over i det kammeret som går til diesel pumpa, ikke skjønner jeg hvorfor det er lagd slik. Men i følge han som eier den går det kun på 30 liter når han har kjørt tom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Vet det er gammel tråd, men fant du ut av dette?

Har samme problem nå :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde liknende problem en gang på en Allroad. Men da var det sånn at jeg ikke måtte kjøre bilen ned på reserve tanken, da stoppet den... Løsningen min ble å fylle før jeg var nede på reserven😜.

 

Men tanken er ikke fysisk delt i to, men pga driv akselen er den laget litt som en katamaran 😁. Så for å få diesel fra ene siden over til andre siden så er det en pumpe som ordner dette. Jeg mener man kommer til den ved å løfte baksetet, også er det et lokk med tre skruer som må av og da kommer man til denne. Eller muligens man må ta av plata baki bagasjerommet også kommer man til den rett bak sete ryggen🤔. Er litt usikker faktisk.. men er lettest å løfte setet å se der først. Bare å ta tak i fronten av sitte puta og røske litt hardt rett opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.