Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nylig en A6 allroad -01 modell og nå kan det være at jeg blir medlem i havarert girkasse klubben allerede..

 

Jeg var på vei fra østlandet til vestlandet i dag for å skifte alt av foringer/bærebruer i forstillingen, men ca. 300km ut i turen så skjedde det.. Jeg slakket mye ned i en skarp sving i en oppoverbakke å ca. midt i svingen begynnte jeg å gi en del gass igjen og da kom det en lyd som var omtrent som om man pusser tenner på en manuell gearkasse. Etter dette så merker jeg at jeg mister mer og mer kraft samt at det kommer en slags ulelyd/skrapelyd når turtallet går over 13-1400rpm.

 

På flata så var det mulig å holde 70-80km/t, men så snart det kom en bakke så var det nede i 50km/t eller lavere. Om jeg setter bilen i fri/park så får jeg også denne lyden om jeg "ruser" opp turtallet.

 

Kan dette være en havarert kasse? Drivverk? Er det noe jeg kan gjøre for å få fikset dette i løpet av helgen? Har tilgang på grav/verksted denne helgen så det er mulig å plukke ut kassen dersom det må til.

 

Har ikke fått vagcom kabelen min enda og displayet i bilen virker ikke så jeg ser ikke om det ligger noen feil der. Bilen står nå på Nordfjordeid om det skulle være noen som har vagcom i nærheten :)

 

Edit:

Ser ut som problemet kan ligge i converteren... Kan se ut som et kjent problem ut i fra f.eks denne posten på et annet forum.

http://www.audiforums.com/forum/audi-a6-9/every-a6-2-7t-will-need-new-torque-converter-69877/#post879064

 

Er det mulig å skifte kun den o-ringen eller hva det er som begynner å lekke slik at converteren ikke får "låst" eller må man til å bytte hele converteren? Andre ting jeg bør prøve først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en turbo liggende innenfor 2-3 timers kjøring fra nordfjordeid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg laget en tråd under Bergen lokallag. Kanskje du får napp der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da endte det opp med en seks timers busstur hjem igjen siden det ble vanskelig å oppdrive en turbo på så kort varsel :S Blir vel å bestille en ny/overhalt i løpet av morgendagen og så ta bussen tilbake igjen til helgen for å få byttet den igjen. Hva burde jeg ellers bytte/sjekke samtidig? Veivhusvent filter, olje tur, oljefilter+ny olje og så inn med overhalt turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du bør benytte anledningen til å skifte veivhusventilasjonsfilteret når turbo først er ute. Men ikke la deg friste til å fjerne dyserørene for å komme bedre til, da pådrar du deg bry med å få start.

 

Legg gjerne ut sted og pris for den nye turboen når den er bestilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket litt rundt ang pris nå.

 

Norsk bildelsenter (ikke på lager) 9638,-

GIK kongsberg 8100,- (ny, inkl pant)

Turboservice 8100,- (overhalt, inkl pant) og 11100,- (ny)

 

Spørsmålet som da naturligvis dukker opp er hva er dette på lenken under og hvorfor selges de for 4500kr mindre? Ble litt mistenksom når jeg ser at tre seriøse selgere har omtrent samme pris og så er skillet så stort på den som ligger på finn.no.. Er nok sikkert best å styre unna, men om noen har erfaring med den selgeren på finn så skrik ut :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37037002

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg kan se av den finn.no annonsen er det innbytte pris som er oppgitt, og hvor mye er panten på hos de du har listet opp pris på her?

Kan godt være en seriøs selger, jeg har ingen erfaring med det firmaet.

Litt opplysninger om firmaet.

http://www.gulindex.no/o/Tsi_Bildeler_Zalomska/996702448

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisene i posten over var inkl. panten på den gamle turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ender på de til 8.1k. Har en litt dårlig magefølelse for den på finn.no og så var det ikke mye info å finne om selger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket opp med Turbopower.no ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke gjort enda. Da blir det å ringe dem også når de åpner i dag. Takk for tipset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du bør benytte anledningen til å skifte veivhusventilasjonsfilteret når turbo først er ute. Men ikke la deg friste til å fjerne dyserørene for å komme bedre til, da pådrar du deg bry med å få start.

 

Legg gjerne ut sted og pris for den nye turboen når den er bestilt.

 

Bestilte i fra GIK siden de kom rimligst ut blant de som hadde ny turbo. Ellers så bestilte jeg ny olje-tur (denne kunne kokse slik at man fikk med "skitt" inn i den nye turboen igjen), veivhusventilasjon, oljefilter, oljeplugg m/pakning og monteringssett til den nye turboen.

 

Ellers fant jeg denne informasjonen på GIK sine sider, samt at flere av konkurentene deres sa det samme når jeg snakket med dem. http://gikturbo.no/turbotyper/type1/

 

"OBS! OBS!

VNT politikk.

Garrett og Honeywell har besluttet at VNT turboer skal selges i Ettermarkedet som fabrikk nye enheter. GIK Turbo AS leverer derfor Fabrikk nye VNT turber til byttepris. Vi skal derfor, som før, ha den gamle (stammen) tilbake. Prisene er derfor fremdeles konkurransdyktige.

VNT turboer er komplekse, arbeider hardere sammen med mer sofistikerte motor management systemer. Overhaling av VNT turboer må ikke utføres da dette kan forårsake alvorlige drifts problemer.

Ikke la deg lure av renoverte VNT turboer som enkelte useriøse små leverandører leverer. Dette kan skade motor etc. og vil under alle omstendigheter ikke ha samme ytelse som original."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny turbo ankommet :) Er det noen som vet hva som er enkleste måten å få kjørt bilen på starteren til oljen kommer ut oljetur røret før turbo? I instruksen som fulgte med turboen så står det at man skal gjøre dette og at på diesel biler så kobler man i fra dieseltilførselen, men jeg vil nødig dra luft inn i den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.