Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt en ny Passat Alltrack med 18" felger. Jeg ønsket å kjøpe et sett 18" felger til å ha til vinterdekkene også. Dette var selgeren av en eller annen grunn ikke "klar for" og sa at det bare var mulig å velge et sett rimelig standard utseende 17" felger som ekstra felger til den bilen.

Jeg ønsker meg fortsatt primært orginale VW felger, 18". Har sett at det finnes flere ulike modeller til både vanlig Passat og CC. Jeg er litt "snurt" på butikken som jeg kjøpte bilen fra fordi de ikke viste større interesse for å selge meg felger (!) og har egentlig ikke lyst til å gå på delelavdelingen der og spørre om å "vær så snill" å få lov til å kjøpe felger av dem....

Er det noen som har erfaringer/tips å komme med i forhold til å kjøpe orginale felger? Forhandlere som man har gode erfaringer med for eksempel? Eller tips til andre, uorginale felger som er bra? Jeg har søkt litt på internett men det er jo så mye slags felger/merker å velge mellom at jeg blir helt svimmel. Gode tips til kvalitetsfelger fra kvalitets-butikker mottas derfor med takk, som et alternativ til orginale felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.oemplus.com/

Der finner du mange OEM felger. Bestiller du her, tar de med til den lokale dekkbutikken og får gode dekk til halve prisen :)

Edit: Sjekka nå å ser ut som de har slutta å selge OEM felger?!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt kan du videresende innlegget ditt her til daglig leder for bedriften, så tenker jeg du får en god pris på originale felger likevel. Høres ut som selgeren er bortskjemt med for mange kunder, og gidder ikke bruke tid på å tilby noe annet enn standardpakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem kan ikke nekte deg å kjøpe felger til bilen din. Så siden butikken din er vrang hadde jeg dratt innom en annen forhandler. men det koster jo skjorta å kjøpe orginale felger hos forhandler. tror jeg hadde kikka en del på nett først...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Har alltid bare hatt felger som blitt levert med bilen så jeg aner ikke noe om "3.parts felger". Hvilke produsenter/merker er ansett for å være av god kvalitet? Noen flere tips til nettbutikker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi forhandleren en siste sjans og fortell om den negative erfaringen du fikk fra sist, spør de også om de ikke er interesserte i å tjene penger eller å beholde kunder, samt få flere kunder fordi du anbefaler de. Når du derimot ikke igjennom nå heller, så hadde jeg sagt klart ifra at jeg finner en annen og mer samarbeidsvillig forhandler å handle av og at dette er den siste gangen du legger igjen så mye som en krone hos de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken forhandler er dette?

Virker ikke så veldig som en møller forhandler egentlig.. Hos de Møller forhandlerne jeg har vært på har dem til og med hatt felger i utstilling så kunder kan se på hjul før dem bestiller og..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er generelt godt fornøyd med forhandleren og ikke minst selgeren som er en meget hyggelig fyr. Derfor har jeg ikke så lyst til å oppgi navnet på dem på forumet siden mitt spørsmål dreide seg om kjøp av orginale felger når man av en eller annen grunn ikke har fått dem levert med bilen.

Jeg tror det er litt som Andreas skrev ovenfor, at han var litt for travel og så glemte det litt bort igjen når jeg bestilte bilen. Når jeg hentet bilen sa han "ja du skulle vel fikse dekk og felg selv du" og da protesterte jeg ikke på det. Kunne jo da sagt en gang til at jeg gjerne ville ha felger men fikk meg liksom ikke helt til å gjøre det. Jeg ble litt litt sånn "vil de ikke ha pengene mine så kan det være det samme" barnslig...

For å sjekke litt tok jeg turen innom Erik Arnesen på Bryn for å høre. Og der fikk jeg se gjennom katalogen og bestemte meg for å kjøpe en felg som heter Thunder. Tror det er en CC felg. Jeg har svart bil så jeg var ute etter svarte felger men synes disse var en "kul kombinasjon".

Så da blir det slik at jeg tar med disse felgene til min favoritt dekkhandler og kjøper vinterdekk der. Så setter jeg de vinterdekkene på de felgene som ble levert med bilen (18" Canyon, ser ut som snøkrystaller med litt fantasi) og den leverte sommer-gumminen flyttes over på Thunder felgen.

Thunder:

vw-thunder-wheel-051209.jpg

Canyon:

AO12UTC6.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som våren (nesten) har kommet så er felgene på bilen. Synes det ble tøft og akkurat passe rånete for meg :-)

2013-04-11 09.28.02.jpg

2013-04-11 09.20.19.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt valg! Passet bilen bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøffe felger : smil : Vurderte disse selv , men selv med rabatt så kom dem på 16000.- Ble for dyrt gitt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for god-ord : rock :

Jeg betalte 9800,- (kun felgene) hos en Volkswagen forhandler så håper 16 000 var med dekk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for god-ord : rock :

Jeg betalte 9800,- (kun felgene) hos en Volkswagen forhandler så håper 16 000 var med dekk...

Dem skulle ha over 20.000.- for dem: eek : var vist veiledende pris. Uten dekk. Glad jeg ikke slo til..........hadde blitt suuuuurrrr: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja beviser egentlig bare at avanser, veiledende priser og slikt er tull og tøys. Utrolig kjipt at priser kan variere så mye!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erik Arnesen er veldig ålreite på rabatt:) sitter en på delelageret der som har vært klubbmedlem siden klubben ble stiftet og han gir 20% rabatt på enkelte varer:)

Han gikk også bort til nybilselgeren der når jeg var og så på bil også sa han "gi denne fyren en god pris, og når han har fått en god pris, så gir du han enda litt bedre pris" :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.