Webasto hjelpvarmer Passat 3C - hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Passat 2.0 TDI 09-modell som jeg antar har Webasto hjelpevarmer montert inn, da det sitter en Webasto klistrelapp i motorrommet. Hvordan fungerer dette? Jeg hadde en forventning om at kort tid etter at jeg hadde startet motoren skulle det merkes betydelig med varme ut i kupéen fra denne hjelpevarmeren.

Først etter å ha kjørt en tid og motoren begynner å bli varm kommer det merkbar varme ut av varmeanlegget.

Tyder dette på at noe er galt? Er det innstillinger i klimaanlegget som ikke er stilt inn korrekt? Skal man høre noen lyd fra Webasto-varmeren? Har ihvertfall aldri lagt merke til noe. Hvordan sjekker man at man faktisk har en hjelpevarmer montert inn?

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temp må under 5 grader, blir likevel ikke kjempe raskt varmt, klima må stå på auto for den skal fungere..... Lager litt støy og mulig litt eksos.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tilleggsvarmeren lager ikke noen lyd, gjorde i alle fall ikke det i min -07. Må under 5 grader, som det er nevnt. Tar vel noe tid før det kommer noe, er jo en elektrisk tilleggsvarmer som varmer opp luften til kupéen. Jeg merket det godt da den plutselig sviktet på vinteren. Stor forskjell etter den var reparert. Syntes ikke min ble noe tregere varm (heller motsatt) enn den -02 Passat'en med bensin jeg hadde før den. Nå har jeg full webasto, den lager en del lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.