Hvor handle "OEM" Replica felger? Er 20" for mye på A4 B6 ?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som topic sier. Hvor handler dere "OEM" Replica felger?

 

Prøver å få tak på gode gamle Audi RS 4 felger, 19 eller 20".

 

Lurer også på om kanskje 20" er litt "over the top" på en A4 B6.... ? Hva tror dere?

 

Takknemlig for svar, og eventuelt bilder hvis noen har tilsvarende oppsett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Som topic sier. Hvor handler dere "OEM" Replica felger?

 

Prøver å få tak på gode gamle Audi RS 4 felger, 19 eller 20".

 

Lurer også på om kanskje 20" er litt "over the top" på en A4 B6.... ? Hva tror dere?

 

Takknemlig for svar, og eventuelt bilder hvis noen har tilsvarende oppsett...

 

Mange selger reps, søk på nettet etc. 20 tom på B6 går helt greit det, men krever vel litt senk, minst 40mm, helst mer. 225 eller 235/30 dekk, avhenger av felgbredde og offset. 8,5x20 ET 35 er trygt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange selger reps, søk på nettet etc. 20 tom på B6 går helt greit det, men krever vel litt senk, minst 40mm, helst mer. 225 eller 235/30 dekk, avhenger av felgbredde og offset. 8,5x20 ET 35 er trygt.

 

Hva slags ET er ikke "trygt". Det vil si, hva må jeg opp på for å fa felgen i kant med hjulbue?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags ET er ikke "trygt". Det vil si, hva må jeg opp på for å fa felgen i kant med hjulbue?

Det kommer helt an på senken din det! Med 8,5x20" er ET35 veldig safe som Runar sier.. 9x20" vil ligge mer kant i kant med samme ET :) Du kan nok ha en 5mm spacer på bak uten at det subber også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer helt an på senken din det! Med 8,5x20" er ET35 veldig safe som Runar sier.. 9x20" vil ligge mer kant i kant med samme ET :) Du kan nok ha en 5mm spacer på bak uten at det subber også :)

 

Har per i dag 8x19 ET 35 og det ligger en drøy cm innenfor hjulbuen... De er litt vel safe syns jeg. Men får se litt med vinterdekka. Det er 8x18 ET 43 og de burde ligge mye penere i hjulbuen

 

Detta med ET og bredde også videre er jo nesten et eget fag... He he.

 

Takk for svar begge to...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et43 ligger jo lenger inn i hjulbuen enn et35..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et43 ligger jo lenger inn i hjulbuen enn et35..

 

Der ser du. Forstår meg ikke på dette jeg... Må kjøpe meg et par fete spacere da...;)

 

Burde hatt Et 25 på 8" felg da. Eller bredere felg og mindre Et ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ser du. Forstår meg ikke på dette jeg... Må kjøpe meg et par fete spacere da...;)

 

Burde hatt Et 25 på 8" felg da. Eller bredere felg og mindre Et ?

 

Problemet med lavere offset på "smal" felg er at dekket blir sittende akkurat på samme sted uansett felgbredde og da er ikke ET25 så greit likevel kanskje. Ville da heller gått tilbake til ET35-40 med en bredere felg, typ 9 tom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med lavere offset på "smal" felg er at dekket blir sittende akkurat på samme sted uansett felgbredde og da er ikke ET25 så greit likevel kanskje. Ville da heller gått tilbake til ET35-40 med en bredere felg, typ 9 tom.

 

Så jeg burde da gå for 8.5 foran og 9.0 bak med ET 35 ? Er samme dim på dekk ok da? Eller burde jeg gå opp et hakk bak på dekk dim?

 

Eller burde jeg ha 8.5 bak også og litt lavere ET. F.eks 32, for å få lik strekk på dekk bak og foran ?

 

Da burde felg bak ligge litt lengre ut enn foran. Er jo mer å gå på der...

 

Takker for svar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du Quattro? Vist du har det, så bør du ikke ha forskjellig dekk dim.

 

Jeg har 9,5X19" ET35 forran og bak, og det blir kant i kant med skjermene med senk :) Jeg har 225/35-19 dekk. Og det er absolutt det breieste jeg kan ha pga subbing! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg burde da gå for 8.5 foran og 9.0 bak med ET 35 ? Er samme dim på dekk ok da? Eller burde jeg gå opp et hakk bak på dekk dim?

 

Eller burde jeg ha 8.5 bak også og litt lavere ET. F.eks 32, for å få lik strekk på dekk bak og foran ?

 

Da burde felg bak ligge litt lengre ut enn foran. Er jo mer å gå på der...

 

Takker for svar..

 

Ville valgt samme felgbredde foran og bak for å få et mer kurrant sett. 9x20 ET35-40 rund baut f.eks. Så kan du space ut bakhjulet 5mm hvis du synes det trengs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg blitt en del klokere. Har en tanke på hva jeg må se etter da. Takk for hjelpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.