Audi S2 mister ladetrykk ved turtall på lave gir, hvor begynner jeg å lete...?

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare symptomene...

 

Ved pådrag på 1-3 gir, virker det som om noe "kutter" idet jeg kommer litt opp på turtallet. Tidligere var bilen veldig livlig helt til sperra slo inn, men nå mister den draget når jeg passerer 4500o/min (ca), drar fremdeles helt ut på turtallsregisteret, men er ikke samme puffen som i sommer. Ser også at ladetrykket er noe lavere, før peaka det opp til 1,3bar (iflg et ræva Greddy-instrument i bilen) ved pådrak, men nå gir den seg på 0,9-1bar ved turtall. Om jeg holder stumt på f.eks 5.te fra 80 og opp, så peaker intrumentet opp i 1,4-1,5bar, og vogna går som før, helt til turtallet øker, virker nesten som om pumpa ikke klarer å levere nok drivstoff, og at den da justerer ned ladetrykket...?

Tidligere har den hatt mer enn nok skyv til å rive løs ut fra rundkjøringer på våt vei, men nå er liksom ikke det "lille ekstra" der ved litt masing på turtallet.

 

Har aldri feilsøkt på turbobiler, men forsøker å tenke logisk.

- Ettersom den ikke fusker eller "skyter", så antar jeg tenninga fungerer, ergo plugger, coiler, kabler fordeler osv er ikke hovedmistenkt.

- Bilen er ikke vanskelig å starte, og går pent på tomgang, ergo Lambda er ok... (?)

- Bruker ikke unormalt mye drivstoff, og går pent ved normal kjøring.

- Ettersom den lader ok ved belastning på lavt turtall, antar jeg det ikke er noen trykklekkasjer.

 

Så da sitter jeg igjen med LMM, MAF eller drivstofftilførsel, eller er jeg helt på jordet her...?: klø :

 

Bilen er chippet (vet ikke hva), sitter større cooler på den, innsuget er snudd, og jeg kjører på Shell Nitro V-power plus bla bla bla...

 

Noen meninger om hva jeg bør sjekke/ noen som har opplevd lignende...? Nærmer seg jo tiden da det er viktig å vite hvor mye effekt man har å rutte med, håpløst å legge opp til skikkelig skrensing på våte høstveier, også blir bare alt pulveret borte... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere ting som kan gjøre dette, se i disse trådene. Lykke til :)

 

En som virker å ha samme problem som deg, men uløst.

http://forum.vacn.no/showthread.php?241609-Min-96-Audi-RS2-Problemer-med-at-turbotrykket-faller-over-4000rpm&p=2656427&viewfull=1#post2656427.

 

Samletråden for 20vt.

http://forum.vacn.no/showthread.php?167917-Samletråd-motor-2-2-20VT-(AAN-ADU-ABY-3B)-gir-svar-på-alt.

 

Troubleshooting fra sjmaautotechnik.

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vboost.html.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan i allefall starte med og sjekke for falskluft/luftlekkasjer noe sted :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper sliten wastegatefjær eller n75 hvis du bruker det. Evt bytte til en annen turbotrykksventil. Bilen vil synke noe å trykk ved høyt turtall da den ikke klarer å holde oppe trykket når ikke nm/ turtall øker. Men det er ikke snakk om veldig mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.