Bygge om bilen til Quattro?

Anbefalte innlegg

Jeg har et pår spørsmål angående dette:

1. Er det forskjelligt karoseri på en som er levert som Qattro og en som er levert som snute trekker.?

2. Er det mye arbeid å bygge om bilen når en har en donor bil?

Bilen det dreier seg om er en 90 coupe type 89.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, glem det. Koster garantert mer enn det smaker.

Gulvet er annerledes bak for å gi rom for drivverket og det er helt andre festepunker til karosseriet med tanke på hjuloppheng.

Alt er selvsagt mulig. I dette tilfellet er det i alle fall snakk om en del sveising.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, det var det jeg trodde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig ett meget aktuellt spørsmål dette med ombygging fra snutetrekker til Quattro.

Hvordan er det godkjenningsmessig? Tenker da på en bil som f.eks. Passaten min hvor gulvet allerede er "klart" for 4-motion? Trenger man ny typegodkjenning siden det er så omfattende endringer, eller holder det å dokumentere at lignende bil også er levert med 4-motion og dokument fra VAG om at det går bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når karosseen er lik bør det ikke være størst problem.

Delen som må flyttes kan bli plombert på donorbil slik at de havner på ny bil.

Dokumentasjon fra Møller er vel ofte værre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sies at Quattro-bilene har ett sterkere karrosseri enn non-Q. Vet ikke hvordan dette er på VW.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.