FJUSKING Audi a4 1,8t... lmm?

Anbefalte innlegg

da min a4 har fått fjuskesyka søker jeg noen råd fra dere her som kansje har vært borti dette før.

bilen er sånn at så lenge jeg gir mye gass i tungt gir på lavt turtall 2-4000rpm fjusker den å skyter uten like.. lar jeg bilen gå på "halvgass" til den kommer på 4000, går den som et lyn om jeg gasser på.. har prøvd andre coiler, tenningsforsterker uten hell så prøvde jeg å nappe av ledninga på lmm å da går den noenlunde likedann bare fjusker litt mer å tidligere.. kan dette være synderen?

 

bilen har k04 turbo, bsr chip, 3-2,5" eksos åpent filter, forge resirkventil.

 

hadde vært supert om noen kan hjelpe meg med dette :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skifta tennplugger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp.. ingen forskjell :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg et feilsøk med VAGcom..

Er som oftest LMM som er synderen uansett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt diag osv med vagcom.. får ikke opp en eneste feilkode:-( hvordan ser jeg på vagcom verdiene at lmm er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk av lmm ved hjelp av multimeter.....

Kontroll av spenning - turbo -

TEKNISKE DATA

Terminaler Forutsetning Spenning

2 og 4 Motoren går på tomgang ca. 1,3 V

2 og 4 2000 omd/min. ca. 1,6 V

2 og 4 4000 omd/min. ca. 2,2 V

 

Kontroll av spenningstilførsel - turbo -

TEKNISKE DATA

Terminaler Forutsetning Spenning

3 og gods Motoren tørnes Batterispenning

3 og 1 Motoren tørnes Batterispenning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid LMM gir feilkode. Min egen køddet engang, ingen feilkode..

Skiftet LMM, og da ble den bra igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk målt som det der nå å det viser

Tomgang: 06-07v

2000 omd : 1,1v

4000 omd: 1,6-1,7v

Dette må da vell være for lite? Strøm å jord er ok inn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det suser/blir mykje vakum/trykk i bensintanken din så har eg løsninga:

Jekk opp bilen, ta av innerskjerm på passasjerside framme, bak i skjermen der er ein plast tank, ta denne ut og rensk den for alt innhold.. monter nullstill alle feil / la bilen stå uten minuskabel tilkobla ei stund, start og ta ein test tur ;) Det filteret er pustinga til tanken, og resulterer i mykje #%"¤

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk målt som det der nå å det viser

Tomgang: 06-07v

2000 omd : 1,1v

4000 omd: 1,6-1,7v

Dette må da vell være for lite? Strøm å jord er ok inn..

 

Kansje falskluft, kan være dårlig lmm også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tomas eikelid: fjusker den mye da?

har bestilt meg ny lmm i dag så håper det er feilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ta en titt på det i mårgen da :) takk for godt tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser over at du skriver at du har åpent filter. Sett nå for all del ikke på igjen det på den nye lmm´en din, da tar du knekken på den nye etter en liten stund også. Jeg har prøvd på flere biler....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har desverre ikke orginale luftfilterboksen :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.