Frontlykter xenon Audi A4 B6

Anbefalte innlegg

Har tenkt å skifte ut frontlyktene mine og fant noen hos P&R som var rimelig og som så original ut. Stor ble min forbauselse da jeg ringte og fikk høre de ikke passet til min bil! Jeg har en tidlig 02-mod (reg februar) og jeg ble fortalt audi gjorde en forandring i slutten av 02.

 

Ringte også til Norsk bildelsenter og der var det bare originale som var alternativet. Har orignale xenon og disse er svindyre, 5-6 tusen pr stk! Er det noen som vet noe om dette, er jeg nødt til å kjøpe originale eller er det alternativer?

 

Jeg sjekka delenr som står på den ene lykta og fant ikke mindre enn to, 8E0 941 004 S og 8E0 990 008 S

 

Et annet spørsmål, er det mulig å konvertere til bi-xenon, plug and play??

 

Takker for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bi-Xenon er vel kun plug and play dersom du har D1S pærer etter hva jeg har skjønt.

 

Mitt råd er kjøp originalt :) Det lyser best. Man kan skaffe seg relativt "billige" lykter på nettet. http://www.ECStuning.com, eller Ebay for eksempel.

Etter hva jeg har skjønt sålangt, så er lykter produsert av Valeo, det samme som originale lykter. Forrige eier av min bil, byttet ut den ene lykten pga dugg. Og jeg har en Valeo lykt og en original. Eneste forskjellen jeg ser på mine er at på den originale så står det Valeo og Vw-Audi på. Mens den uoriginale står det kun Valeo på. Men det rare er at originale lykter alikevel koster mer en Valeo lyktene på nettet. Kan jo hende det er en eller annen form for forskjell i kvalitet, men jeg har ikke funnet noe ennå.

 

Men utenom det så er det vel DEPO sine lykter som likner mest på originale/Valeo lyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, originalt er nok best, men siden prisen er horribel så vil jeg se hva slags alternativer som er mulig :)

 

Har søkt litt på ebay etter brukte lykter og det var ikke så stor forskjell prismessig fra xenon og bi-xenon og siden jeg har D1S-pærer kan jeg kanskje gå får bi-xenon!

 

DEPO lyktene passer ikke til min bil, det var det de sa hos P&R, derfor har jeg antageligvis ikke noe valg enn originale...

 

Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig, tenkte alle lykter var like på b6!? har nå skiftet på flere å aldri tenkt på det.. har nå sett at dem fra depo har holder for ballast under fordi om det ikke er en xenonlykt., men jeg vet ikke om alle motorer å sånn innvendig er mulig å flytte over og sånn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde også alle lyktene ville passe, vet at det er noen som bruker D2S pærer, men tror det var de aller tidligste modellene.

 

I utgangspunktet så vet nok P&R hva de driver med, hørte også med ecs-tuning og de sa det samme om Depo-lyktene. Litt rart må jeg nok vedkjenne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ebay er fine greier :) Det eneste er jo at brukt er selvsagt brukt...er ikke sikker at de er bedre mht dugg eller slitasje på glasset. Men får ta det med i betraktning når uoriginale lykter er vanskelig å få tak i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh.. kjøpte ett par lykter på finn jeg for 800,- hadde ikke vært dugg i de;) men det var kun xenon, ikke bi-xenon..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.