Dårlige bakbremser til vw vento 96 mod

Anbefalte innlegg

Hei, sitter i en litt vanskeli situasjon her. Skal få en vento eu-godkjent til en kompis og det er bare bremsene som står igjen. Var idag på etterkontroll der var fotbremsen 60% skrev og handbrekke bremset ikke på høyre side bak(det er snakk i trommelbremser).

Har sett over alle bremser og de trengs ikke og bli byttet, og bremsesylinderen funker. Men har hatt problem med lastavhengig ventil der den var fast, den er sprayet opp med crc sprayboks. Men har den noe med at brekker ikke funker som det skal? Finner heller ikke justeringskruen til handbrekket med trommelbremsene, trenger sår all den hjelpen jeg kan få. Ta overrakt at det kan være litt feil her og der..

Takker for svar og tips :))

Mvh

Ted-Rene Øien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er wire til handbrekket så ville nok prøvd å bytte disse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noen justeringsskrue til hådnbrekket innvendig i tromlene, det er automatisk justering. Strammeren til håndbrekket er midt under bilen, der hvor vaieren kommer gjennom gulvet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er wire til handbrekket så ville nok prøvd å bytte disse

hmm, er ikke noe som tyder på at der er slitasje eller at den sitter fast, er bra med vandring når du dreg i brekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noen justeringsskrue til hådnbrekket innvendig i tromlene, det er automatisk justering. Strammeren til håndbrekket er midt under bilen, der hvor vaieren kommer gjennom gulvet.

Det har jeg skjønt, har studert lenge om det var noe justeringskrue. har prøvd og stramme wiern med handbrekket, men det blir ikke bedre. men når den bremser 60% skreivt med fotbrems og bremser ikke noe på høyrehjul med handbrekket. skjønner ingenting. lastavhengvent ble overhalt for ca 4 uker siden, men det er jo ikke den som er problemet når handbrekket også er på jorde..

huff

Takker for svar allikavell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å svare på problemet uten å se det foran seg, synes jeg. Jeg ville demontert alt sammen inne i trommelen, renset for rust, smørt alle glidepunkter og montert igjen. Kan det være at noe ikke er korrekt montert? At ikke alle fjærer er på plass? At rust gjør at noe "henger"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å svare på problemet uten å se det foran seg, synes jeg. Jeg ville demontert alt sammen inne i trommelen, renset for rust, smørt alle glidepunkter og montert igjen. Kan det være at noe ikke er korrekt montert? At ikke alle fjærer er på plass? At rust gjør at noe "henger"?

Har tenkt på å gjøre det, blir vell det som må gjøres. kanskje bare å starte å feilsøke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignde problematikk på vinter-Golfen sist den skulle EU-godkjennes. Det var skjeiv bremseeffekt bak og null effekt på høyre side med brekket. Det viste seg at bremsesylinderen (Tema) hadde gitt opp etter drøye to år. Bytta denne så var alt fryd og gammen igjen.

Få noen til å dra på brekket mens du ser på hva som skjer med bakbremsene, så ser du fort om du har samme problemt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.