#1 Skrevet Oktober 2, 2012 Hei! Etter mangen år med Bmw har eg funnet ut at eg vil gå til innkjøp av Audi Rs2/S2. Har stort sett kun holdt på med Bmw + ein VW Mk3 Vr6. Er det noe eg bør se ekstra nøye på, eller typiske feil ved Rs2? Har hørt at mangen har problemer med håndbrekket? Mvh Torbjørn Ferstad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2012 Håndbrekket kom vel dårlig fra fabrikk, men jeg bytta alt av deler til håndbrekket og det ble bra! Det er greit at bremser er ganske i orden for det er dyrt om du må bytte! Ellers er det vel ikke så mye rust på disse bilene men er veldig ofte rustflekker på bakluke! Kan høre etter ulyder i gearkasse, spes 1. gir! Ellers er den vel som en annen bil, så burde jo sjekke foringer, motor, dempere osv! Har hatt en selv og finner du et bra eksemplar blir du ikke skuffet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2012 (endret) Tusen takk for svar Ja det koster vel litt til denne bilen, men får håpe det er verdt de Skal ned å se på Morten Johannesen sin Rs2 på søndag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2012 det ligger 10-15 stk på mobile.de, stort sett gått 2-300.000 km, til en billig penge.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2012 Har sitt litt der, men er jo syke avgifter for å tolle dei inn til landet, noen som vet va de kommer på og har gjort dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2012 Kjøp deg heller en e46 m3 ? Da får du kjøreegenskaper itilleg til motor, ikke bare motor som i rs2n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2012 Har tenkt på M3 e46 eller M5 E39 og ja, men må opp i 400,- skal du ha ein i god stand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 2, 2012 Okay , hva er du ute etter da? Får jo s2 som kan bli riktig så bra på bane.. Så en ombygd en for 170 000 nettopp , 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 2, 2012 Er ute etter en Rs2 eller S2. Helst Rs2, skal kun brukes på goværsdager, derfor tenkte eg en ganske orginal bil men det går vel ikkje lang tid før eg vil ha meir motor Hadde egentlig planer om å kjøpe meg banebil, men her eg bur får vi ikkje kjøre på bane med røde skilter og da blir det veldig lite brukt. Så da fant eg ut at eg heller ville ha en litt "heftig bil" med skilter som eg kan bruke når det er fint vær. Hadde ikkje tenkt å bruke meir enn 250.000,- på ny bil da eg har en Bmw E90 320D til bruksbil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 2, 2012 Du får jo en usansynlig rå s2 for den prisen der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 3, 2012 Ja bør vel få en ganske grei til den prisen ! Har du noe tips angående Rs2 ? Skal som sagt se på Morten Johannesen Rs2 på søndag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 3, 2012 Sørg for at bremser i bra/OK stand, da dette koster litt å bytte. Pipene bremser er som regel calipere som har korrodert og da må de byttes. De kan overhales med fullt rep sett også om du gidder. Det kan være lurt å teste et par RS2'er eller tre, så du har noe å sammenligne med. Da er det mye lettere å kjenne at motor og drivverk er friskt og i bra stand. Ellers er RS2 en kul bil, hadde mye morro med den jeg hadde en gang Rs2 er et ikon, kan ikke sammenlignes med E46 M3 i den forstand, selvom M3'en ligger mye bedre på veien enn en Porsche trimma Audi 80 Men så revner ikke karroseriet på RS2'en heller etter noen rivstarter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 3, 2012 Takker for svar begynner å få litt peiling på ka eg må sjekke Kan bli litt vanskelig å teste 2-3 Rs2 er da det ikkje kryr av desse bilene som er i nærheten av der eg bor. Gidder ikke å reise til oslo bare for å teste en Rs2 da må de verr veldig akutelt og viss den er som forventet at eg tar den med meg tilbake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...