Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg senka min Touran på langt nær så mye som mange andre her inne har gjort, men klok av erfaring så vurderer jeg å oppgradere skidplata under motor og gearkasse.

 

Er det noen som kan bekrefte at skidplate fra Golf V er bolt-on på en -07 Touran 1,9 TDI?

 

Grunnen til at jeg spør, er at til Golf V finnes det i alu. Med norske vintersaltede veger så vil jeg tro ei aluplate kanskje er litt mer holdbar enn stål? Eller vil alu korrodere på grunn av saltet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått bekreftet at Golf V skidplate er som på Touran.

Da gjenstår spørsmålet: stål eller aluminium?

 

Tips og synspunkter mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den er lik, samme som EOS og Skoda SuperB som kommer med dette originalt hvis jeg ikke husker feil.

 

Vet ikke hvor mye du skal slå nedi men det som hadde beskyttet best var nok å tatt med orginal plata eller den nye i metall, til en blikkenslager og fått de til å forsterke eller lage en kopi i tykkere materiale.

 

Men ville da også funnet en bedre festeordning enn orginal festene.

Gjerne ei plate som også dekker helt bak til travers og noe som forsterker midt på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig et svar på det jeg også lurte på.

 

Hvordan er tilpassningen til den Skoda Superb platen? Vil den være bolt on med festene, eventuelt med festebraketter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den er lik, samme som EOS og Skoda SuperB som kommer med dette originalt hvis jeg ikke husker feil.

 

Vet ikke hvor mye du skal slå nedi men det som hadde beskyttet best var nok å tatt med orginal plata eller den nye i metall, til en blikkenslager og fått de til å forsterke eller lage en kopi i tykkere materiale.

 

Men ville da også funnet en bedre festeordning enn orginal festene.

Gjerne ei plate som også dekker helt bak til travers og noe som forsterker midt på.

 

Håper å unngå og slå nedi alt for mye. Har kun moderat senk (35-40mm), men jeg kjører en del på vinterveger med snør og isklumper og vil derfor beskytte bunnpanna etc.

 

Forstår jeg det slik at Skoda Superb kommer med forsterket plate (alu eller stål) som passer på både Touran, EOS og Golf V?

 

Gytis Autek (Gytis Rakauskas) som er her på forumet leverer plater i stål med andre/forsterkede fester.

Fra USA kan man gå plater i alu til Golf V som også visstnok skal passe på Touran.

 

Valget mitt står derfor mellom stål eller alu.

Stål veier en del og vil nok kunne komme til å ruste, men alu vil vel også korrodere på norske vintersaltede veger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]181662[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]181663[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]181664[/ATTACH]

 

Delenummer: 1K0098001

 

http://www.ecstuning.com/Search/Skid_Plate/ES1892332/

 

Se der ja!

 

Hvis jeg forstår dette riktig, så er dette et komplett kit med ALT av monteringsdetaljer?

Er dette bolt-on også på en -07 Touran?

Må sjekke den lokale delepusheren på pris. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Travers/front parti skal være likt for Touran, Golf, EOS, SuperB etc.

 

Finner nok mindre info om passform til Touran ettersom denne modellen ikke kommer i USA.

 

The PN breakdown is:

Skid plate - 1K0 018 930 D

Arm - 1K0 018 926 B

Hex Head bolts (M12x1.5x80) - (2x) N 105 056 01

Hex Head bolt (M8x30) - (1x) N 101 281 10

Hex Head bolts (M8x16) - (4x) N 104 032 01

Carrier - 1K0 018 936 B

Retainer Bracket (Left) - 1K0 018 965 E (this is the bracket that hits the SAP on my GTI)

Retainer Bracket (Right) - 1K0 018 966 E

Hex Nut (M8) - N 907 611 01

Rivited Cap Nut - (3x) N 904 460 03

Socket Head Bolt (M10x30) - (5x) N 909 650 02

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5113887-Skid-Plate-Install-Question&p=68839613&viewfull=1#post68839613

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm : klø :

 

Den lokal delepusherer fant ikke det komplette kit'et i Møller sitt delesystem?

 

Er dette et kit som kanskje ikke er levert til det norske markedet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummeret er kun for plata.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstod det slik at delenummer 1K0098001 var et komplett kit bestående av følgende deler:

 

Skid plate - 1K0 018 930 D

Arm - 1K0 018 926 B

Hex Head bolts (M12x1.5x80) - (2x) N 105 056 01

Hex Head bolt (M8x30) - (1x) N 101 281 10

Hex Head bolts (M8x16) - (4x) N 104 032 01

Carrier - 1K0 018 936 B

Retainer Bracket (Left) - 1K0 018 965 E

Retainer Bracket (Right) - 1K0 018 966 E

Hex Nut (M8) - N 907 611 01

Rivited Cap Nut - (3x) N 904 460 03

Socket Head Bolt (M10x30) - (5x) N 909 650 02

 

De ovestående delene finnes i Møller systemet, men ikke 1K0098001 som på ECS Tuning sine sider oppgis å være Mfg Part#?

 

Må sjekke litt mer omkring dette når jeg får full nettilgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36889170

 

Denne annonsen dukket opp på finn.no i dag.

 

Gytis har egen tråd her på forumet:

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?201577-Bunnplater-Skid-plates-under-motor-og-drivverk

 

Hele prosessen med skid-plate har stoppet litt opp for min del, men med snøen dalene utenfor vinduene er det kanskje på tide og gjøre alvor ut av planen?

 

Valget står mellom Gytis sine, de som ECS Tuning har (som ser mistenkelig ut som OEM) eller fra Evolution Import. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.