Audi S4 AAN - starter ikke. (G28 mechanical malfunction)

Anbefalte innlegg

Hei,

har hatt en "død" s4 de siste 2ukene, uten å finne feilen.

Begynner å bli GANSKE lei.

Trodde først det var bensinpumpe, så hjerne(motronic), før vi fikk opp en feilkode på G4 crank sensor (ignition timing sensor).

Ettersom denne sitter sammen med G28 speed-sensor ved svinghjulet, skiftet vi altså begge disse to, og nå får jeg opp:

00513 - G28 Speed Sensor

0300 - No signal

00513 - G28 Speed Sensor

0400 - Mechanical Malfunction

Har prøvd å skifte om på kontaktene.

Problemet er at bilen ikke vil starte, men får bensin. Er en litt "raskere" gange når man kinner, høres ut som den hopper over noe på en måte.

Begynner å mistenke at det er den magnet-tingen på svinghjulet som har røket, som gir signal til G28/G4 på svinghjulet.

Noen tips? PLEASE!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G28 trodde jeg vises så lenge bilen ikke går.

Det gjør den hvertfall hos meg.

Du kan sjekke om pinnen på svinghjulet har røket med å jekke opp bilen og nappe ut starter. Der får du tilgang med ett skrujern til å turne svinghjulet for å se om pinnen er inntakt eller ikke.

Men jeg ville sjekka om det ikke er hallgiver som er defekt eller jukser?

Jeg har opplevd begge deler. Pinnen på svinghjul var knukket, fikk ikke start.

Hallgiver sto noen grader feil etter at jeg bytta den i feilsøkinga, fikk ikke start!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

No signal-feilmeldingen får man alltid så lenge bilen ikke går.

MEN, "Mechanical malfunction" er IKKE normalt å få, og jeg regner med at dette har noe med hvorfor jeg ikke får start.

Når jeg sier hopper over, mener jeg at det høres ut som jeg ikke har komp. på en måte, at det ikke er like mye motstand i motoren når starteren drar rundt.

Og til deg Tommy:

Hva gjorde du for å fikse problemet når tappen hadde knekt på svinghjulet?

- - - Updated - - -

No signal-feilmeldingen får man alltid så lenge bilen ikke går.

MEN, "Mechanical malfunction" er IKKE normalt å få, og jeg regner med at dette har noe med hvorfor jeg ikke får start.

Når jeg sier hopper over, mener jeg at det høres ut som jeg ikke har komp. på en måte, at det ikke er like mye motstand i motoren når starteren drar rundt.

Og til deg Tommy:

Hva gjorde du for å fikse problemet når tappen hadde knekt på svinghjulet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.