Ettermontering av timer på webasto?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 06 passat 3c med Webasto. Denne er såvidt jeg har skjønt automatisk. Starter og stopper etter temperatur.

Noen som vet om det er mulig å få timer på denne? Hva må evt. til for å få til dette?

Hadde vært kjekt å kunne bestemt selv når denne skulle gå eller ikke.

På forhånd takk:)

Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha et oppgraderingssett som består av ledningsnett og en programvare for å låse opp varmeren for parkeringsvarmer. Så kan du velge om du vil kjøpe ur eller fjernkontroll i tillegg. Etter ledningsnettet er montert må den kobles til via webasto diagnose og laste inn programvare. Dette koster noe rundt 6-7000 i deler om du gjør det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mye jobb? Og hva tar forhandlere for jobben?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster nok rundt 12 har jeg hørt. For en som har gjort det før tar det rundt 3-4 timer vil jeg anta.

Jeg bygget mitt ledningsnett selv og fikk låne diagnoseapparat så mitt endte på nesten 2500,- inkl programvaren som kosta 1000,- fra Hellanor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster nok rundt 12 har jeg hørt. For en som har gjort det før tar det rundt 3-4 timer vil jeg anta.

Jeg bygget mitt ledningsnett selv og fikk låne diagnoseapparat så mitt endte på nesten 2500,- inkl programvaren som kosta 1000,- fra Hellanor.

Var dette med ur eller fjernkontroll? Og til hvilken bil? Bestilte i dag hos Hella til min passat 3c, med timer og fjernkontroll. Hadde lyst på T100, men den var ikke kompatibel med passat dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette med ur eller fjernkontroll? Og til hvilken bil? Bestilte i dag hos Hella til min passat 3c, med timer og fjernkontroll. Hadde lyst på T100, men den var ikke kompatibel med passat dessverre.

Dette var på en 07 mod caddy. Veldig enkelt ledningsnett og bygge på disse uten climatronic (climatic). Eneste "problemet" er å få tak i den USB dongelen som må til for å låse opp varmeren til parkeringsvarmer, den selger dem ikke løst.

Dette var med fjernkontroll T91. Blir kanskje til å utvide med ur også da man vel kan lese ut enkle feilkoder osv på det.

Fikk tak i USB dongelen for rett under 1000 lappen og fjernkontrollen betalte jeg 1300 for på ebay. Ledningsnettet kosta meg rundt 100-200 kr og lage selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har en 06 passat 3c med Webasto. Denne er såvidt jeg har skjønt automatisk. Starter og stopper etter temperatur.

Noen som vet om det er mulig å få timer på denne? Hva må evt. til for å få til dette?

Hadde vært kjekt å kunne bestemt selv når denne skulle gå eller ikke.

På forhånd takk:)

Espen

Liten update her, fikk t91'en min i dag. Viste seg at tidsuret jeg fikk med ikke var kompatibelt med passat, da webastoen visstnok var canbus-styrt i følge Hellanor. Mulig det går an å få tak i canbus tidsur, men det sa de iallefall ikke noe om. Så da blir det kun fjernkontrollen i denne omgang, så skal jeg sjekke litt opp i hva som må til for å få tidsuret i kjørekomputeren slik som orginalt. Man bruker heller ikke usb-dongle for å programmere varmeren til 3c, det gjøres i VAS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten update her, fikk t91'en min i dag. Viste seg at tidsuret jeg fikk med ikke var kompatibelt med passat, da webastoen visstnok var canbus-styrt i følge Hellanor. Mulig det går an å få tak i canbus tidsur, men det sa de iallefall ikke noe om. Så da blir det kun fjernkontrollen i denne omgang, så skal jeg sjekke litt opp i hva som må til for å få tidsuret i kjørekomputeren slik som orginalt. Man bruker heller ikke usb-dongle for å programmere varmeren til 3c, det gjøres i VAS.

Er varmeren ikke låst sånn som på T5 kanskje da. På caddy og touran er den låst og må oppgraderes med webasto diagnose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er varmeren ikke låst sånn som på T5 kanskje da. På caddy og touran er den låst og må oppgraderes med webasto diagnose.

Alle vw har TT V,utenom Touareg,T5 og Phaeton som har c. Lik prosedyre på alle med tverrstilt motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle vw har TT V,utenom Touareg,T5 og Phaeton som har c. Lik prosedyre på alle med tverrstilt motor.

Betyr dette at prosedyren er webasto-diagnose, eller VAS?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr dette at prosedyren er webasto-diagnose, eller VAS?

TT c trenger du ikke gjøre så mye med, bare forandre en kode med VAS. På TTv har jeg måtte bruke dongel hver gang. Om dette er ett "must" vet jeg ikke. Mulig det går mned VAS.

Dongel får/fikk du kjøpt hos Kolberg og Caspary Lautom A/S for 500 spenn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TT c trenger du ikke gjøre så mye med, bare forandre en kode med VAS. På TTv har jeg måtte bruke dongel hver gang. Om dette er ett "must" vet jeg ikke. Mulig det går mned VAS.

Dongel får/fikk du kjøpt hos Kolberg og Caspary Lautom A/S for 500 spenn.

Hellanor har vel tatt over webasto fra kcl. Dongel koster ca 1000 lappen med en del rabatter ute hos forhandlere.

Du må inn med diagnoseboksen fra webasto for å oppgradere varmeren, denne får man kjøpt i utlandet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.