#1 Skrevet Oktober 3, 2012 (endret) Hallo! Fikk ABS lampe på bilen min i sommer. Har lest ut feilkoder og der kom denne opp: 00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46) 27-00 - Implausible Signal. Har skiftet ABS sensoren men har fortsatt samme feilmelding. Noen som hvet hva dette er? Har sjekke kontakta til sensoren og den sitter godt i. Får også en feilmelding om rattvinkelen. 01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30 35-00 - - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 3, 2012 Sensorring skadet eller kabling..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 3, 2012 ABS sensor og hele kabelen inn til kupeen er ny. Implausible Signal, betyr det at det ikke er kontakt med ABS sensor, eller er det at sensoren ikke registrerer noen som helst bevegelse i ABS-ringen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 4, 2012 Prøv å bytte venstre sensor med høyre sensor. Dette kan enkelt gjøres ved å fjerne baksetet (den delen som stumpen hviler på). Under den ligger ABS kablingen lett tilgjengelig. Bytt om og les av feilkode på nytt. Hvis feilen fremdeles henger på venstre side er den feil i sentralenheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2012 Da må jeg ta ut begge sensorene fra navet da? Tror ikke kablene blir lange nok uten å gjøre det. Skjønner ikke hvordan enn får sjekket om sentralen er defekt av den grunn men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 4, 2012 Jeg vasket min sensor en gang, funket gooood 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 4, 2012 En ting til: Når jeg tok ut sensoren, så var det en ring( så det ut som) som var mellom ABS sensoren og de tennene på drivakslingen. Denne ringen gikk IKKE rundt. Skulle den ha gått rundt når jeg dreide på akslingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2012 ABS sensoren må kunne "se" tennene. og den skal sitte en liten millimeter fra tennene, hvis du måler rett på sensoren skal du kunne lese av et ac signal (vekselspenning) på rundt 1 volt når du roterer hjulet... start med det, og har du ac signal fram til styreenhet er det mulig du har deffekt styreenhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 5, 2012 Men mellom tenne og sensoren er det en ring med hull i. Den går ikke rundt. skal den gå rundt eller ikke? noen som hvet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 7, 2012 Da har jeg funnet ut at ABS ringen har løsnet fra drivaksling, så den går ikke rundt. Hva gjøres med dette? Er dette er "normalt" problem? Sveise? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...