Sharan 4motion 2002 modell - Bytte av temperaturellement VW 251 919 501 D

Anbefalte innlegg

Hei igjen, har vært fraværende en stund, men trengte plutselig hjelp igjen til min gamle Sharan.

Jeg har netopp overhalt min eberspacher, men får den ikke til å gå noe lenge. Den varmer som pokkernå, så jeg tror ikke det er noe i veien med den.

Har VCDS fra ross-tech, og får feilmelding på Engine Coolant Temp Sensor (G62).

1 Fault Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)

P1256 - 35-00 - Open or short to Plus

Jeg ringte Bilsentrum i Kristiansund, og fikk tilsendt en VW 251 919 501D temp sensor ut fra feilkode.

Nå lurer jeg på hvor i svarte denne temp sensoren befinner seg på min Sharan. Finner to andre tempfølere, men de passer ikke (les kontakt passer ikke).

Er det noen VW mekanikere her som kan hjelpe meg?

Har denne sensoren noe med styringen av tillegsvarmeren å gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder lest ut på motorstyring er lite trolig relarert til feil med tileggsvarmer. Kan kansje virke som dårlig sirkulasjonspumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte bare på om tillegsvarmer også bruker hidden fra denne sensorenen (tempføler)?

Problemet mitt er at jeg ikke finner ut hvor den temp føleren jeg fikk fra Bilsentrum skal være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan jeg nevne at jeg har problemer med at tomgang kan ligge rundt 1100 når motor er varm. Motor kan også ruse seg om jeg starter motor når den er varm. Da blir det litt sort røyk. Ellers kommer turtallet fort ned igjen rundt 1000rpm. Forbruket av diesel er noe høyt, og spesielt når motor er kald.

Såvidt jeg har lest meg til, så skal dette være tegn på gåent G62 sensor.

Poenget er, har jeg fått riktig sensor fra Bilsentrum, og hvor skal den eventuelt være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen du har er motortemp føler på motor til motorstyreenhet - feilen har ingen innvirkning på varmeren.

Føleren som du linker til er temp føler til varmeren (den som avgjør om varmeren skal starte (kaldere enn 5 pluss)

Denne sitter under plata ved frontruta venstre side ;) plata sitter med 3 skruer, en i hvert hjørne og en midt på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at jeg har fått feil tempføler fra Bilsentrum i forhold til min motor feilkode det da? : bh :

Vet du eventuelt hvilke tempføler jeg skal ha for å få bort feilkoden min? Og hvor DEN befinner seg? ;)

Tenker på varenummer VW XXX XXX XXX X

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ha tempføler til motor - verre er det ikke. :)

Den er 4 polet, enten firkantet før 99 modell, avrundet etter 99 modell.

Feilkoden din sier at G62 er defekt og må byttes - dette vil ikke hjelpe på varmeren din.

Siden du har 2002 - skal du ha denne. og denne er grønn.

480.png

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen du har er motortemp føler på motor til motorstyreenhet - feilen har ingen innvirkning på varmeren.

Føleren som du linker til er temp føler til varmeren (den som avgjør om varmeren skal starte (kaldere enn 5 pluss)

Denne sitter under plata ved frontruta venstre side ;) plata sitter med 3 skruer, en i hvert hjørne og en midt på.

Jeg finner ikke den plata du snakker om. Mener du venstre side når man står forran og ser bakover?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

venster er venstre og høyre er høyre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg finner ikke den plata du snakker om. Mener du venstre side når man står forran og ser bakover?

Ene skruen sitter omtrent rett over oljepåfyllinga di,de 2 andre ser du hvis du kikker nede ved hengslene til panseret,hvis du står ved speilet ditt å ser fremover nedi der(hvis d skjønner)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En skrue rett over oljepåfyllinga di ca,de 2andre ser du ved hengslene til panser hvis du står ved speilet på døren å kikker fremover nedi der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pollenfilteret ligger også bak dette dekselet,på passasjersiden,kan være greit å bytte med det samme hvis det er gammelt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.