De "beste" Halogen h4 pærene?

Anbefalte innlegg

Skal montere 1000metringer på firmabilen, men bør samtidig oppdatere hovedlysene. Siden detter er H4 vil jeg ha halogen og ikke xenon.

Noen som kjenner til hvilke pærer som gir mest lys? Trenger ikke å være godkjente eller org. wattstyrke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100watt'ere gir jo bra lys, men kan smelte innsatsen i lykten.

Ellers er jo Nightbreaker et godt valg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Osram Nightbreaker.. I søplelysa Caddy'n har, ble det veldig bra. Samt i andre biler jeg har montert i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjæl har philips silverstar nå, men brukt osram nightbraker myr før.

philips er vesentlig billigere, og neppe mulig å se forskjell på lyskvaliteten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk denne

Har ett par Phillips X-treme Vision H4 pærer liggende her. Fattern som bestilte med et par ekstra når han kjøpte, men jeg sa H4 istedenfor H7. Husker ikke helt i farten hva de kostet fra England, men det var noen hundrelapper (400-500 spenn eller noe). Disse er altså helt nye, så vidt åpnet esken, aldri brukt eller tatt på pærene. Av det jeg har lest, så skal vel disse være blant de beste halogen-pærene man får til bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også Osram Nightbreaker i min Polo, og syns lyset er meget bra. Disse har grei pris på Clas Ohlsson ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nightbreakere har en MEGET grei pris på eBay.

Mener jeg betalte rundt 165-170.- per par:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lurt på å prøve de der selv!

Kom med en oppdatering når du har montert, hvis du gidder..

hva du syns om lysstyrke osv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har de der og kan si at de er merkbart bedre en "standard". Er virkelig å anbefale!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic men jeg forstår ikke hvordan i all verden dette skal gå om pæren som det er blitt linket til har xenongass i seg og skal fungere uten ballast.. Kan ikke se at det skal klare å "antenne" Får bare vente og se i spenning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic men jeg forstår ikke hvordan i all verden dette skal gå om pæren som det er blitt linket til har xenongass i seg og skal fungere uten ballast.. Kan ikke se at det skal klare å "antenne" Får bare vente og se i spenning

Det antenner ikke på samme måten, xenon-gassen i halgoenpærer gjør at glødetråden lyser enda hvitere. Sakset fra denne linken:

Xenon gas-filled bulbs and other halogen 'xenon' bulbs are simply a standard halogen bulb that is either coated with a blue film on the outside and/or filled with a gas to imitate the look of a true xenon HID bulb. These bulbs produces much less light than xenon HID bulbs and often less than that of a standard halogen bulb. Xenon gas-filled bulbs also suffer from a short 6-month life-span.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd ut disse pærene en stund nå, og de virker veldig bra. Ingen ekstrem forskjell fra de som var der org. men var en forbedring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får prøve Osram Nightbreaker neste gang da ;) Ble som natt og dag på 100en hvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har firmabilen gått 30k kliometer så kan være de org pærene var greie fra før da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Osram Nightbreaker. Andreas Westby snakket om at disse døde igjen og igjen, men jeg har kjørt med disse i fler biler fler sesonger uten problem!

Enkelt og greit; ebay i UK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare slik jeg har forstått det rett, man trenger ikke xenon orginalt for å bruke disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nightbreaker? Nei. De er fortsatt halogenpærer og skal ikke gi noen problemer med utskiftning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hvordan vet man om det er h4 eller h7 man trenger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sterkt anbefale Osram sine nightbreaker pærer, men skal du kjøpe så kjøp Osram Nightbreaker Plus og ikke den vanlige nightbreaker. Disse har mye lengre levetid enn vanlig nightbreaker. :) Samme pris. ;=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan og legge inn enanbefaling på Osram Nightbreaker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg snakker fremdeles varmt om Noghtbreaker jeg også, men som et alternativ så har jeg også vært veldig fornøyd med Philips Vision Plus. Dette er også veldig bra og teknisk avanserte pærer (i H4 utførelse), som er et meget bra alternativ til Osram Nightbreaker.

philips_blue_vision_plus.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hvordan vet man om det er h4 eller h7 man trenger?

Tast inn skiltnummeret ditt på Meca eller Mekonomen, så finner du det lettest ut. Eventuelt må du ta ut pære og se hva som står på den:)

Anbefaler også Nightbreaker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.