Vatn i bakluke på a6 allroad 4f..

Anbefalte innlegg

Eg har fått ein lekkasje i bakluka. Når eg opner luka renner det vatn ut fra de lysene som står i bunn av luka.

Noken som har vert borti dette? Korleis demonterer eg trekket i luka?

>

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var faktisk hos Møller idag med samme problemet som dukket opp sist Møller hadde bilen inne for lakking av bla bakluke.

Det viste seg å rett og slett være drenspluggene i bunn på bakluken som skulle fjernes... Er visst nok en servicebulletin på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk pakninga til det øvre bremselyset og pakningene til lampene i luka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dei kun dette? Det er vel ikkje gjennom drenpluggene vatnet kjem inn...

Ser ut som det er rundt bremselyset, men har ikkje fått demontert endå..noken som veit korleis?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men de påsto at det vil somregel alltid komme litt vann inn, tar du ut proppene så kommer det ut igjen også...

Vet ikke om jeg er helt enig, men det løser jo problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns den va rimelig tynn eg, men tok ut proppane eg og til eg får opna og sjekka kor det kjem inn!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet jeg også, bakluka har såvidt jeg forstår ut av serviceutskriften vert lakket opp igjenn før jeg kjøpte den i sommer.

Har prøvd å føtt løs dekslene innvendig, men fant ikke ut hvordan jeg fikk løs rammen rundt vinduet så jeg ga opp...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drenplugger i bunn av luka? Min fikk ny luke for 2 år siden etter en liten påkjørsel bakfra. Den var det bare et hull på hver side i bunn av luka. Sannsynligvis blitt ordnet på nyere luker dette da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er de hullene det er snakk om Henning, originalt var de tettet med gummiplugger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et avlangt hull på ca. 5x12mm på hver side i underkant av luka. (har ikke målt, så kan ikke nøyaktig størrelsen)

Tok ut proppene som satt der nå. Bilen har ikke stått i regnet i det siste, men det rant ut en del alikevell. Nå kommer ivertfall vannet ut igjenn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da er nok det gjort om på nyere bakluker ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.