#1 Skrevet Oktober 5, 2012 Har funnet ut hva som må være egr, men spm er, skal jeg løsne hele greia og vaske den i diesel eller noe lignende? Noen som har bilder av denne som kunne hjulpet meg litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2012 Diesel eller bremserens /unirens, papir, evnt en børste og trykkluft så hjelper det bra på som regel! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2012 Det viktigste er ikke å vaske EGR-ventilen, men all dritten som den har sluppet inn i innsuget og som ligger som tykke lag der. Av med innsug, inn med masse avfettingsvæske og bruk høyttrykksspyler. Ellers vil det nok fungere fint med kaustikksoda også etter erfaringer med rens av eksospotte på Tempo Corvette, men da må du ta forhåndsregler for beskyttelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2012 Har førstått at det er den delen som det tynne rører fra eksosen kommer inn på som må renses? Er det de tre torx skruene som må løsnes for og få den av ? Så løsne slangen til intercooleren og sensorledningene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2012 Fikk av egr, men når jeg tok løs pluggen til spjeldet i egrventilen ser jeg at det var litt olje inni. Er dette normalt og bare må renses og så plugge på igjenn? Noen som har erfaring med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...