Anbefalte innlegg

En kollega har en Audi A6 2.5 TDI quattro, usikker på modell (rundt 2001)

 

Han hadde turbohavari for ikke lenge siden, og da byttet han også ventiltetninger i tillegg til at han inspiserte diverse oljeslanger (ikke oljesil).

Det var heller ikke tegn til slitekanter i sylinderveggene (bilen nærmer seg 300 000 kjørte km).

Nå synes han det har begynt å ryke litt blått av bilen innimellom, så han lurer på om turboen er i ferd med å ta kvelden igjen.

 

Noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være tett veivhus ventilasjon..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være tett veivhus ventilasjon..

 

Han hadde også sett på den, og alt så bra ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå røyk betyr olje inn i forbrenningskammer, enten via ventiler, sylinder eller turbo. Men kan vre lett å forveksle med sort røyk fra dårlig dieselforbrenning.

 

Fikk den bruk eller ny turbo?

Hvor ofte får den oljeskift, med tanke på faren for klistrede stempelringer? Dog er bunndelen ganske robust på disse.

 

Ble ventiltetningene skiftet fagmessig eller bare syttet lett på plass? Mulig noen kan ha falt av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.