#1 Skrevet Oktober 5, 2012 (endret) Jeg og en kammerat har begge VW Caddy fra rundt 2000mod. Min er en 1,9 SDI og hans er en såkaldt 1,9SD utgave. Hva står egentlig SDI og SD for? Ifølge vognkortet har de jo samme anntall hestekrefter, men hva er da forskjellen? I'en står vell for injection... Men det må vell være en eller annen for for injection på SD utgaven og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2012 1.9 R4 SD 36kW This is a naturally aspirated (non-turbo) indirect injection version of the 1.9 SDI VP37 som skiller seg fra: The SDI brand name (derived from "Suction Diesel Injection" or "Suction Diesel Direct Injection", the latter a translation of the German: Saugdiesel Direkt Einspritzung)[4][5][6] was adopted in order to differentiate between earlier and less efficient indirect injection engines, called SD[4] or "Suction Diesel", which were also produced by Volkswagen Group. Altså forskjell på innsprøytningsteknikken. SDI har innsprøytning direkte i sylinderen, SD i et forkammer før sylinderen. Såvidt jeg tolker fra dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2012 Det er riktig det, SD er gammeldags forkammer diesel, SDI er med direkte innsprøytning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2012 Er det mye forskjell på forbruket på disse to motorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2012 Jeg kan ikke nevne nen tall, men det er lavere forbruk på SDI. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...