Skifte olje og filter på DSG (Touran og Golf MK5) - noen hindringer?

Anbefalte innlegg

Er dette skruing som er rett fram og uten noen hindringer? Skulle ha skiftet på bilen til broren min og faren min før det er for seint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hindringer og hindringer, men du trenger noe verktøy for å fylle på oljen og så trenger du vagcom for å kontrollere oljetempen slik at du lar det som er til overs renne ut på riktig temperatur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags verktøy trenger man for å fylle på? Og det med tempen, er det nødvendig dersom man bare lar det stå å renne ut over tid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen skal tappes av på en viss tempratur. Så skal du fylle på igjen nesten alt, varme olja opp igjen til en viss temp så fylle på resten og dette må du ha vagcom og noe påfyllings greie til å gjør såvidt jeg husker da jeg spurte på møller :) Jeg valgte å la møller skifte oljen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags verktøy trenger man for å fylle på? Og det med tempen, er det nødvendig dersom man bare lar det stå å renne ut over tid?

Er en beholder med slange, som man skrur fast i tappeplugg hullet. Inni tappeplugghullet så er det en liten plasthylse. Denne må man ta ut når man skal tappe ut oljen og så er det veldig viktig at denne skrues fast igjen (3nm) før man fyller på ny olje. Oljetempen er veldig viktig. Skal være mellom 35 og 45 når man lar det som er til overs renne ut.

Personlig så ville jeg ha latt møller gjøre dette. Både pga at det er lett å gjøre noe feil, pluss at man da har garantien på jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sløyfer jeg det og ber de heller ta turen til Møller.

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på hvorfor denne kassa er designa slik at man må ha en hvis varme på olja når man fyller på osv... kan jo ikke la være å ikke være forutinntatt, men hvis noen har info på dette, forklar gjerne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også åpen for en forklaring på dette. Også lurer jeg på hvorfor man ikke kan fylle olje gjennom peilehullet, sett at det er en peilepinne i motorrommet (noe som det er logisk å tro at det er).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kassa skal være varm ?

Det er fordi det sitter et stigerør i kassa (det man skrur ut)

Er ikke peilepinne på kassa, skal fylles i samme hull som det tappes.

Mads : kom til oss på Fyksen du, så fikser vi det mye billigere enn blodsugerne på Møller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Lager en egen tråd om noe beslektet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kassa skal være varm ?

Det er fordi det sitter et stigerør i kassa (det man skrur ut)

Er ikke peilepinne på kassa, skal fylles i samme hull som det tappes.

Mads : kom til oss på Fyksen du, så fikser vi det mye billigere enn blodsugerne på Møller...

Stemmer:)

Ja, det kan jeg da. Mulighet for å kjøpe olje på Meca og ta med, eller får jeg samme/bedre pris hos deg som på Meca?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert kjøpe olje selv og ta med, er nok ikke noe problem det.

Ring 6127272 og hør med kundemottakeren du, har ikke noe med timebestillinger og priser og gjøre jeg (heldigvis).. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring 6127272
Mangler det et siffer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangler det et siffer?

Ha ha. Det gjør det...

61 27 27 27

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha, dagens !!!

Er ikke ofte jeg ringer til min egen arbeidsplass skjønner jeg !! ;):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.