#1 Skrevet Oktober 6, 2012 Har en kamerat som har kjøpt en 86 Golf cab. I vognkortet står det at type er 1,8 GLi på 90hk . Men det står en forgasser motor i bilen? Står ikke GLi for innsprøytning? Ifølge feks Mekonomen skal motorkode være EX på 90hk. Er EX en forgassermotor? PS: Det er ikke en k-jet eller annen form for el.gasser heller, men ren gammeldags gasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2012 EX er en 90 hk med 2E2-forgasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2012 Takk for svar, da er det ute av verden. Denne legger seg på ca 2000 omd ved start på kald motor, og det tar 10-15min med kjøring før den faller ned på normalt ca 1000omd . Er dette normalt? Det er automat choke på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2012 Ikke normalt, mulig dårlig vokstermostat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2012 Ok. Leser andre steder at det er normalt men.. Er dette en frittstående enhet som kan byttes ? Eller befinner den seg inni selve forgasseren? Mistenker dårlig termostat på bilen, vil det påvirke? Den ligger ikke på 2000 hele tiden til den brått faller, men synker sakte nedover , synes bare det tar veldig lang tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2012 Er nok den voks termostaten som sitter på utsiden av forgasseren vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2012 Min Golf med GX motor og elektrisk choke legger seg også på ca 2000 første minuttet, men faller etter et par min ned på 900rpm. Sjekk etter falskluft du siden choken faktisk slår inn. Hvor lang tid tar det før det er varme i varmeapparatet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 7, 2012 Det tar hvertfall mye lenger tid enn noen minutter, vil tippe ca et kvarter med kjøring før tomgang er normal. Bilen brukes ikke mye og mest i godvær så varmeapparatet har jeg ikke testet mye. Men måleren i dash er treg og tar nok ca like lang tid før måler er oppe på drifttemp . Sammenheng? Typiske steder å sjekke falskluft? Med startgass? Før motor roer seg, er den også litt lei å kjøre , litt fusk og virker som den går veldig fett. (noe jeg antar er pga choke er koblet inn) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2012 Er vannet kaldt så ligger choke inne. Der går kjølevann gjennom.choken for å styre denne. Kan vere termostaten som ikke funker skikkelig. Startgass er trikset ja, godt mulig det er pakningen mellom gasser og innsug som lekker, denne er tykk og teit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 8, 2012 Tusen hjertelig, da har vi noe å titte på en sein lørdag kveld ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...