Mellomaksel går borti stabstag, akkurat ved bakre motorfeste- S3

Anbefalte innlegg

Har ett problem med S3'en min for tida.

Ved pådrag, og sving, skraper mellomakslingen borti stabilisator staget som går akkurat ved det bakre motorfeste. Ser tydelig slitemerker der.

Det bråker noe jævli, eller mindre, eller lite..

Hva er det som må gjøres her, og det er noe man kan gjøre selv? Har ikke all verden peiling på skruiing, og har heller dårlig med arbeidsplass..

På forhånd takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump'er den her såvidt jeg. Har ingen anelse hva jeg skal gjøre med det her.

Kan det være no lager, eller noe oppheng som er gåent helt framme der? Den går jo ikke i en veldig bra sirkulær bevegelse, for når jeg er under og ser, så er det jo klaring, mellom mellomakselskjoldet og stabilisator staget. Men så fort jeg gir gass, bare bittebittelitt, så subber det borti.. Høres helt for jævli ut..

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjenner ikke så godt til hvordan s3 ser ut under, men mest sannsynligvis er enten noe feilmontert, eller slitt/slått i stykker. Ville prøvd å sjekke om stabstaget var montert riktig først. Der etter sjekke innfestninger rundt diff osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stab staget er vinklet slik at det går klart mellomaksling og feste her.

Ville sjekket under som lenkarmer og stabstag står slik som det skal.

Kan også tenkes det er motorfeste som er gåent slik at motoren vrir seg mer og dermed tar i.

Ta bilde å legg ut her hvis du er i tvil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at hundebein/lenkearmer er i orden og fast. Disse er festet i enden av stab.stag å opp i demperen.

Sjekk motorfeste som er under motor om det er veldig slakt, dette kan løsne eller bolten knekke om det kjennes fast ut kan du sjekke selve festet ved å sette bilen i gir,holde inne bremsen mens du slipper forsiktig clutchen slik den tar mens noen står å ser om motoren vrir seg mye. Kan vær lurt å stå på siden så ikke du kjører på en kompis om du mister bremsen ;)

Samtidig som den over kan du se på motorfester på siden av motor.

Ta tak i mellomaksling å kjenn om den er veldig slakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Takk for kjempefine svar!

Det som jeg har gjort er nettopp det å bytte til Powerflex sine gule motorfester, så de burde ikke vel ikke akkurat være problemet her?

Kan godt hende det kan være når jeg monterte de på igjen, for jeg måtte herje og dytte litt, for å få feste på plass, og for å få gjengehulla til å treffe skikkelig.

Men syns alikevel jeg har hatt en antydning til sånn lyd før, ved pådrag, at det blir en duure lyd. Bare at nå har det blitt så mye værre.

Skal sjekke de bikkjebeinstaga, men disse er også nye i starten av sommern. Men jeg tenkte på en ting, å jekke den opp, sånn at begge hjul gikk klar på en "jekking". Sånn at kanskje alt ville få en "nøytral" posisjon? Mye rare uttrykk jeg bruker kanskje, men det er det beste jeg kommer på i farta. hehe

Mistenker uansett noe slark/slakk ettlanna sted ved mellomaksel, da jeg har hatt vibrering i bilen også, når jeg slipper gassen og lar motoren bremse ned. Huff, redd det er mye for meg å få til selv..

Men takker masse for svar! Skal prøve å legge ut bilde, men får ikke gjort det før i morra, da jeg er på jobb ut kvelden..

Takk igjen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0e028499.jpg

IMG_1595.jpg

Her er noen bilder for å sammenligne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre blitt litt forsinka med bilder, skal se hva jeg får gjort.. Går liksom i ett iblandt..!

Men problemet er nok ikke løst gitt.. Prøvde som jeg tenkte å jekke opp bilen, så hjula gikk fri, og alt fikk en slags "nøytral" posisjon. Det hjalp faktisk litt i 100m, men så er det like ille igjen..

Bikkjebein/lenkestag'a ser helt bra ut, føles bra. Så jeg byner å bli litt smådesperat, aner ikke helt hva jeg skal få gjort med det her.

Vurderer nesten å sette den bort, på Møller eller noe.. Det er så vanvittig plagsomt det her! :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo en del mer motorstøy med stivere motorfeste da? Var det bra før du monterte de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke det altså, man ser tydelig under på "skjoldet" til mellomakselen og på staget at det ikke er som det er, så det er nok det desverre..

Jeg har hatt en liiiten mistanke om noe før, for det har være en slags.. lyd før også, når jeg ga på..

Men motorstøy er det nok ikke altså..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sette bilen i gir,holde inne bremsen mens du slipper forsiktig clutchen slik den tar mens noen står å ser om motoren vrir seg mye. Kan vær lurt å stå på siden så ikke du kjører på en kompis om du mister bremsen

Samtidig som den over kan du se på motorfester på siden av motor.

Sjekka du dette? Første prioritering uavsett om du akkurat har bytta motorfesten! Du kan ju ha ødelagt den festebraketten mellom girkasse og motorfeste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er mellomaksling som tar i skjold/stabstag så er det jo motoren som beveger seg mer enn den skal.

Kan det tenkes at motorfestene er feil? Eller så må det være nedre motorfestet som skal holde igjen motoren fra å vri seg når du gir gass.

Prøv å clutche på tomgang med brems å se hvor mye motoren vrir seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.