#1 Skrevet Oktober 7, 2012 Hei:) Har ett boble understell med veltebøyle og ein 1600 motor på, har vert plaget med at den fjusker og ikke går som den skal. Fant ut at forgassern hadde sett sine beste dager. Har nå satt på helt ny forgasser og da ble den bra, går på tomgang og er lettstarta og fjusker ikke nå. Men får ikke den rette spruten i den når eg kjører, Motoren holder igjen liksom. Det eg lurte på hvar om noen som vet hvordan forgasser skal justeres ? Har prøvd og justert på det øvre luftspjellet, da du kan vri det ved og løsne 3 skruer men får den ikke til og gå for fullt ved kjøring. Noen som har tips/ er gode på boble motorer ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2012 Det er kun tomgangsblandingen du kan justere så går den greit der er det andre feil du må lete etter.... Øvre spjeldet som du kaller det er choken, innvirkning kun på kald motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2012 Oki. Er det noen grunninstilling på bensinskruen ? og vet du hvor skal det hentes strøm ut ifra til choke, og den regulatoren som sitter på gassern ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2012 Strøm til choke kan du hente fra +12v på coilen og jording fra en passe skur en plass, er i hvertfall så en gjør det på Golf Mk1. Er det en boble gasser du har montert? Kan vere feil dysing så den går magert eller fett oppover i regiisteret. Koblet til alt av vakuum slanger til fordeler osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2012 Då har eg kobla riktig på choken da:) Er en ny bobleforgasser ja, samme som den som stod der fra før, har sjekket at det er rett forgasser til motoren min. Går bare ein vakumslange fra fordeler og inn på gasser. Har gamle forgasseren liggende, kan sjekke om det er annen dyse i denne Den va vertfall mye sprekere før med gamle gasseren, men då stoppet den og fjuska hele tida for den var utslitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2012 Hvis du er stødig i å lese engelsk, så har du alt du trenger å vite om å justere forgasseren her: http://www.vw-resource.com/34pict3.html Men, som de innleder med, sørg også for at ventilene, stiften (i fordeleren) og tenningstidspunktet er korrekt justert FØR du begynner å skru på forgasseren. Her er enda en How-to side, med illustrasjoner: http://www.wikihow.com/Set-the-34Pict/3-Carburetor-on-an-Aircooled-Volkswagen-%28Vw%29-Beetle Alternativt kan du se disse to videoene: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...