#1 Skrevet Oktober 7, 2012 jeg har en bil som er stoppet av politiet pga av senk som ikke er godkjent og lykter.fikk da selvfølgelig en lapp som det står fullteknisk på. betyr dette att BT gåt over alt,eller bare mangler? kan jeg feks monterer ett annet senkesett med TUV, eller må org på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2012 Samboern min ble stoppet med Impreza GT'n sin pga lite skilt foran,og poltikjerringa skrev fullteknisk på lappen. Så de gikk over alt teknisk på bilen,forstilling,bremser osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2012 Fullteknisk er hele bilen. Senkesett må du ha papirer på, ta 4 hjulskontroll med papirer og innenfor krav og lyktejustering. Du skriver ikke hvorfor de klagde på lyktene dine så den vet jeg ikke noe om. Hvis de er E merket så skal det ikke være problemer men har du ettermontert xenon så må det og inn i vognkort og du må ha lyktespyler og høyderegulerbare lys på bryter i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2012 Egentlig skal du få kontroll på det de klager på men politiet er ganske så uvitende om hvilke regler som gjelder så 95% gir fullteknisk. Men blir man stoppa og ikke har alt i orden så blir det tull. Surt men rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2012 høyderegulerbare lys på bryter i bilen. Det skal være automatisk høydejustering på lyktene så lenge en har xenon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2012 Det skal være automatisk høydejustering på lyktene så lenge en har xenon. når en senker en bil så flyttes lyskjeglen langre ned mot bakken og den automatiske høydejusteringen tar ikke høyde for dette...kun forskjel mellom foraksel og bakaksel, så disse må settes i grunnstilling (vag-com) og justeres manuelt får at en skal få korrekt høyde på dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 8, 2012 Låner tråden din litt Tom Andre når en senker en bil så flyttes lyskjeglen langre ned mot bakken og den automatiske høydejusteringen tar ikke høyde for dette...kun forskjel mellom foraksel og bakaksel, så disse må settes i grunnstilling (vag-com) og justeres manuelt får at en skal få korrekt høyde på dem. Et par uker etter at jeg senka bilen så fikk jeg opp feil på auto høydejusteringen. Leste ut feilmelding på at høyre høydejusterings motor var gåen, men det hjalp ikke å bytte den. Da er det vel sansynlig at det er en grunninstilling jeg må ta for å få orden på problemet da? Og hva/hvordan justerer man manuelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...