Skifte olje på audi a4 b5. Hvilken olje bør jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Hei :) Har en 2001 mod audi a4 b5 1,8 TQ. Har fått varsel om att jeg skal på service. siste service var i februar i år. har da klart å kjøre 30000 km siden da, så dette er da en 30000 km service.

Ble byttet bremseveske og div på sist service og har byttet plugger selv, så nå skal jeg kun bytte olje,filter og pollenfilter. Gidder ikke å betale dyre dommer for å skifte olje så tenkte å gjøre det selv. Men hvilken olje bør jeg bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 10w-40 Agip olje..

Men ville byttet olje langt oftere enn hver 30000km..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt feil på kmteller, har kjørt 15000km og ikke 30000km. Kjøpte meg castrol edge 5w/30 longlife

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditt oljevalg er nok helt ok. Du kar valgt en høykvalitetsolje, blant de aller beste for din bil. Oljebytteintervall på 30000km, skal du bare glemme, da må du ha optimale kjøreforhold med bare langkjøring og lite start og stopp. 15000km holder i massevis for oss vanlige bilister, med mye småkjøring og varierende forhold. Turbomotorer har ikke godt av for lange oljebytteintervall, blir for mye sot i oljen og det tar knekken på lagrene i turboen. Med havari som følge. Helt utrolig at bla.VAG anbefaler longlife oljebytteintervaller under Norske forhold, det er jo ikke de som betaler for oljen heller. Kanskje de øyner noen flere motoroverhalinger/turbobytter, litt frem i tid?? Personlig bytter jeg olje (og filter) på min bil hver 10000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Castrol Magnatec 5w/40 på min etter mye anbefalninger av den typen og hadde mye problemer med tikking. Funker utrolig bra med denne og tikkingen min ble borte. Bytter også olja på 8000km grunnet har hatt tett sil til oljepumpa og gidder ikke det igjen så bytter heller olje oftere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på AGIP(nå ENI) Extra HTS 5W40,funker fjell både sommer og vinter.

Bytter hver 10.000km :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.