Er det oljeskiftintervaller på 7-trinns tørrclutch-DSG? (DQ200), og DQ500?

Anbefalte innlegg

Er dette med skift mest komplisert på våtkløtsjkassene (f.eks. 6-trinns DQ250 på de små/mellomste motorene) kontra tørrkløtsjkassene (f.eks. 7-trinns DQ200 for de minste motorene). Innbiller meg at dette er mer komplisert og nøye mht oljeskift/-nivå når kløtsjene går i olje, på en tørrkløtsjkasse er vel gear/tannhjuldelen omtrent som i en tradisjonell manuell kasse? Men nå gjetter jeg bare....

 

Og dermed: Har DQ200 også skiftintervall på 60.000? Eller er dette lengre ut fra logikken over?

(Eller har ikke DQ200 skiftintervaller i det hele tatt?)

 

Om DSG: . http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelkupplungsgetriebe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette med skift mest komplisert på våtkløtsjkassene (f.eks. 6-trinns DQ250 på de små/mellomste motorene) kontra tørrkløtsjkassene (f.eks. 7-trinns DQ200 for de minste motorene). Innbiller meg at dette er mer komplisert og nøye mht oljeskift/-nivå når kløtsjene går i olje, på en tørrkløtsjkasse er vel gear/tannhjuldelen omtrent som i en tradisjonell manuell kasse? Men nå gjetter jeg bare....

 

Og dermed: Har DQ200 også skiftintervall på 60.000? Eller er dette lengre ut fra logikken over?

(Eller har ikke DQ200 skiftintervaller i det hele tatt?)

 

Om DSG: . http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelkupplungsgetriebe

Nei,det er det ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk!

 

Er det 60.000 på DQ500? (7-trinns m/våtclutch for større motorer).

Og Audis langsgående S-tronic, samme der? (DL501)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet?

 

(Forstod forresten kodene, D = DSG, Q = Quer/Tversstilt motor, L=Längs/langstilt motor, og tallet sier noe om hvor mye motor den tåler, men det er ikke antall Nm)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer fremdeles på dette..... (DQ500)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 trinns våt clutch har skiftintervall på 60 000km mener jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte selv å bytte olje på min dsg 7 kasse med tørre clutcher. Det må da gå å bruke en god 75-90 olje siden det i praksis er en manuell kasse? Enheten som skifter gir har jo sin egen olje, her må man vel nesten bruke original?

 

Uansett er det anbefalt å bytte olje på alle kasser, også manuelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7trinns tørrclutch har ikke noe olje å bytte. derfor ordet tørrclutch

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7trinns tørrclutch har ikke noe olje å bytte. derfor ordet tørrclutch

 

Det er jo olje på selve girkassa:) Clutchene er tørre, det vil si på samme måte som en manuell girkasse med tørr clutch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er olje på kassa til å styre mekatronik enheten (ca 1,1l) men dette er olje man ikke får skiftet og tapper man denne så må egentlig hele mekatronikken skiftes ut da denne kommer ferdig med olje fra fabrikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og 1.7 liter olje på selve girkassa, var den olja jeg tenkte på om det gikk å skifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.