Anbefalte innlegg

Som topic referer til skal jeg bytte tandempumpa på purka. Lurer på om det er en straight forward jobb skru ut den gamle og skru på den nye? Virker trangt og koselig så er det noen problemer jeg vil støte på? Kan jeg rote til noe med timing etc hvis jeg gjør noen feilsteg?

 

Vil bare ha mest mulig info før jeg starter å skru... sikkert mange her inne som har byttet en slik vil jeg tro....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe problem å bytte, skjer ikke noe med tenning. Byttet på damas 1,9tdi 130hk passat 3bg, men der var det lekkasje i vakuum koblinga ut ifra pumpa til bremsekraftforsterkeren, så hadde jeg visst det kunne jeg bare fikset den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey! Nå skal jeg bytte den om et par dager når jeg har fri... brukte du lang tid på jobben? Mye knot?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet denne jeg og. Grei jobb, men litt knot og trangt å komme til hvertfall den ene av umbracoskruene, må vel av med innsugsrøret for å komme til mener jeg. Jeg byttet en vannslange som ligger under pumpen som var lekk i hos meg. Husk å kjøpe ny pakning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trangt og fiklete, men fullt gjennomførbart.

Spesielt den ene umbracoen er litt vanskelig tilgjengelig.

 

Vær oppmerksom på at det finnes (ihvertfall) 2 forskjellige utgaver av pumpa med forskjellige pakninger. I learned the hard way.....

 

Måtte løsne noe slanger ifm. luftinntaket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.