Klima på S6 C4 2.2t har blitt helt tullerusk

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var ute å kjørte s6'n en tur i sta og nå har klima app blitt helt tullete.

 

Den blåser kaldt på LO.

På 18-20 grader skifter den mellom veldig varmt og normal

På 20,5-HI blåser den bare det varmeste.

 

Noen som har vært bort i dette før?

 

M.v.h

Stian Engebakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt tid til å sjekke den guiden men når jeg kjørte bilen i går fant jeg ut at den har begynt å blåse iskaldt på alle temperaturer.

 

Sier dette dere noe mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veeeldig enkelt å sjekke feilkoder, Stian.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er jo det men blir litt stress når familien ble 1 pers større:)

Tiltak kalles det kanskje:p

Til helga kanskje:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om å trykke på 3 knapper på klimapanelet så kommer feilkoden(e) opp :P

 

Jeg har også hatt det problemet med at det kun er iskald luft.

Jeg fiksa det med å ta ut motoren som kjører spjelda? og kjørte den uten press med en omformer. Den sitter på førersida på varmeapparatet.

Blås forsiktig rundt tannhjula og monterte sammen.

 

Funka veldig bra da!

Men problemene har dukka opp i ny og ne etterpå.

Det er litt kluss første gangen å demontere/montere, men nå går det som en lek :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at motorene går såpass sakte at kullet fra børstene ikke kastes vekk fra motoren, men blir liggende mellom kommutatorene på ankeret og lager kortslutninger. For å fikse problemet må motoren åpnes, eller i verste fall byttes. Mener Nordicaudi har en howto på dette også..? Har gjort det selv, men gjorde feilen med å ha på børstefett på den ene, (funker bedre på motorer som går fort!) så den henger litt innimellom. Får vel ta den på nytt! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, sikkert bra fix hvis det ikke blåser skikkelig varmt lenger heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje de ikke skal vare lenger enn 20 år? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok visst ikke så lang tid å sjekke feilkodene:p

Fikk disse feilkodene: 08.7 11.5 13.7 15.7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra nordicaudi:

 

Bild13.jpg

 

Er det en sånn en det er snakk om?

 

Bild14.jpg

 

Klimakodene ligger på http://www.nordicaudi.com/ , det gikk ikke med direkte link, men se på "FAQ" - "Øvrig" - så OBD-koder nye klimaen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du nok synderen, ja.. Absolutt enkelt å fikse, bare litt plukk. Pass på å sette sammen samme vei! :)

Noen bruker en nål for å rense sporene, jeg synes en litt stiv børste er bedre. Ikke ha på for mye olje på akslingen, du vil ikke ha søl på børstene.. :P

Link til hele artikkelen: http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1652/a1652.php

Stian: Det ser ut som at alle spjellene dine er sporadisk låst, dvs. 'sporadisk' er av erfaring en relativ sak, min retningsklaff satt helt stille med samme feilmelding. :D

Direktelink til kodene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp og info. Får se når jeg får tid til å begynne:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd litt av hvert.

 

Prøvde den metoden som står over uten hell.

 

Googlet meg fram til en annen post her på forumet hvor de gjorde det samme med motoren til temperaturspjeldet.

Der fant jeg en knekt arm mellom motor og temperaturspjeld.

 

Deilig med varme i S6`n:)

 

Link til Temperaturspjeld fix:

http://www.nordicaudi.com/index.php?...a1441.php&var=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Det var jo rart. Sjekket jo linken før jeg kopierte.

Må ha kopiert feil jeg men du traff;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du nok synderen, ja.. Absolutt enkelt å fikse, bare litt plukk. Pass på å sette sammen samme vei! :)

Noen bruker en nål for å rense sporene, jeg synes en litt stiv børste er bedre. Ikke ha på for mye olje på akslingen, du vil ikke ha søl på børstene.. :P

Link til hele artikkelen: http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1652/a1652.php

Stian: Det ser ut som at alle spjellene dine er sporadisk låst, dvs. 'sporadisk' er av erfaring en relativ sak, min retningsklaff satt helt stille med samme feilmelding. :D

Direktelink til kodene..

 

Er det denne som justerer hvilke spjeld som skal være åpne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frontpanelet styrer alle spjeld, hvis det er det du mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurte på om det er motorene i den svarte boksen som bestemmer hvilke spjeld som skal være åpne.

Sliter med å få vifta til å blåse der jeg vil, og den blåser ikke på frontruta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, i hvertfall i én av boksene! :P

Generelt er motorene for retning inni i bilen, mens temperatur er i vannkassa. (utenfor coupéen.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.