luggin etter skifte av plugger

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

skiftet pluggene på VR6`n min nå pga den lugga litt ved pådrag før og virka ikke som den gikk helt som den skulle.

No har det blitt enda verre...??!! whyyyy....skiftet til NGK plugger som var identiske med dem som var der før, men no lugger den veeeeeldig og drar ikke som den skal..kommer litt ,åsså på en måte slurer den før den kommer igjen osv. jææævla irriterende.

 

er faktisk verst når den er varm..

 

KA kan dette vere folkens..need some tips

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plugg ledninger, rotor og fordeler byttet/sjekket? Sikkert overslag i noe av dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg hadde samme problemet som du beskriver. han fikk skade på plugg ledningene når han dro de av pluggene, kan ha skjedd det samme hos deg når du dro de av. det er bare å gjøre som Marin sier bytt Plugg ledninger, rotor og fordeler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

thanx...ante meg at pluggledningene var gåen ja, planen var å skifte dem, men kan vel like godt som dere si skifte rotot og sånn og

 

 

takk takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe av det samme skjedde med min.

 

Jeg byttet plugger og pluggledninger.

 

Det viste seg at det kommer olje på pluggen i sylinder 6.

Det var i orden i ca 3 mnd, så kom problemet tilbake igjen.

 

Jeg legger dette i en ny tråd også:

 

På min VR6 har jeg problem med fusking.

 

Har byttet pluggledninger og plugger, fordeleren er i orden.

Da jeg gjorde dette viste det seg at pluggen på sylinder 6 var helt sort og var tilgriset av olje. Da nye plugger var på plass ordnet det seg.

Det fungerte greit i ca 3 mnd men nå har problemet kommet tilbake.

Byttet ny plugg, dette fungerte bedre, men fusker på tomgang ( spesiellt når den er varm).

 

Det er også kommet oljeflekker bak på bilen, så det tyder på at det kommer olje ut av eksosen.

 

Jeg har noen teorier, men vil gjerne ha noen innspill fra dere medlemer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ett spesialverktøy til å ta opp plugghettene med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo faktisk mulig du kan ha fått en eller flere deffekte plugger? har vært ute for det,typisk dem har mista dem i bakken feks. feil elektrode avstand?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo sjekke over dem da , syns bare det blir verre og verre nappingen lissom, så beg. å kanskje ane at luftmengdemåleren kanskje begynner å ta kvelden, hmm ....men kan sjekke over pluggene igjen da ...tighte litt uten å tighte hardt, skal jo ikke strammes over emenet lissom...

 

følger med en slik plastikk hettefjerner til vr6 , men den knakk..så jeg freste ut en i samme rørdimensjon i kobber...så den funker bra,den knekker ivertfall IKKE..laget meg pluggnøkkel av en gammel sykkelstøtte og, for den er ivertfall lang nok ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje noen skrev det tidligere i tråden, men plugger skal vel ha en spesiell klaring på stiften, gjorde iallefall stor forskjell på min gamle Lancia Delta Hf Integrale...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann..

 

skiftet pluggene på VR6`n min nå pga den lugga litt ved pådrag før og virka ikke som den gikk helt som den skulle.

No har det blitt enda verre...??!! whyyyy....skiftet til NGK plugger som var identiske med dem som var der før, men no lugger den veeeeeldig og drar ikke som den skal..kommer litt ,åsså på en måte slurer den før den kommer igjen osv. jææævla irriterende.

 

er faktisk verst når den er varm..

 

KA kan dette vere folkens..need some tips

vil tro du ødela en pluggledning under skiftinga...,kan være vanskelig å se hvilken som er skadet. skift alle,blir de gamle tåler de svært lite : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stanga som holder pansert i åpen stilling...... jeg har greid det "store" ja......skifta plugger, kjørte videre, alt såre vel, en stund, så fusking som f....skjønte ingenting, sjekka alt abc... så bra ut, var på vei til å skifte lambda (pga litt jallamekk på den) så fant jg ut at ei plugg hette var løsna, og vips alt i orden. Sjekk de engang til, lett å bli tatt på senga...()/&)(%&(/%(/

92 Golf VR6 manual i pdf mailes hvis noen trengern...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ett bilde av det

SV400141small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

send meg gjerne den manualen i pdf format til meg om du gidder...

hadde vert fin fint..;)

 

jarnar27@spray.no er mailen min...

 

på forhånd takk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start opp VR6 i mørket. Se om det er overslag i noe. Bruk det pluggverktøyet som det er bilde av over. Det ska orginalt sitte på panser "holder" stanga.

Kjøp NKG BKR5EKU Plugger. De koster, men er hva VAG og NKG har funnet ut at fungerer best på VR6.

Plugger og ledninger er vanlige service intervaller på VR6. Samme med rotor og fordeler.

Enkle deler man lett bytter selv, for en grei pris.

Sjekk så du får skikkelige ledninger. DVS Skikkelige kontakter som orginalt osv...

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No har e skifta LMM også..., plugga og eine pluggledninga det var hull på..

pussa litt inni fordeler lokket og gjort det som e trudde gjorde at bilen rykker og napper ved gasspådrag (mere ved varm motor enn ved kald)...

men bilen rykker nesten like masse....nesten så den slurer og kommer i sånn rykk"drag"...

 

ka faen kan det vere folkens...beg. å bli mektig utolmodig, kjipt å bli frakjørt av en golf 1.6 nesten helt til skyvet kommer...ååååååååå gud.

 

tenkte kanskje en plugg ikke sitter heilt skikkelig, og eller at det kanskje er bensinfilteret som er litt kokko...GI ME GODE TIPS OG RÅD FØR E GRIN,HEHE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en pluggledning dårlig er nok de andre like dårlige, så lite poeng i å ikke skifte alle sammen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra Eivind Spangen.

Bytt ALLE plugg ledningene dine på VR6`n.. Hvis du ikke har fylt mætt tanken i diesel da.. hehe `tuller.

lambda,lmm, plugger og ledninger er det jeg kan komme på I farta som VR6 kan reagere på. Du har rotot/fordeler lokk? Eller Coilpack på 6 coiler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du sliter enda du også ja. Jeg skulle sjekke mine pluggledninger i går. Greide nok å ødelegge festet mot coil på 2 av dem. Så nå er det bestillt 1 sett med plugg ledniger + Ny Lamda sonde. Regner med at det er lamdasonden min som gjør at bilen rykker.... Den går for tiden som en 1,2 å drikker som en 4,2 : mad :: bh :: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert rett som dere sier, kjøper et komplett sett med nye plugg ledninga eg..for bilen bruker ikke mere bensin, bare går rykkete og fælt, hehem heilt fint på tomgang nesten, men eg høre den "tikk tikk , tikk tikk" ikke som i ventil tikking, mye mere knapp lyd, akkurat som ved en overledning på en plugg enplass....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.