S4 AAN - Lav komp på ALLE sylindre?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har problemer med S4'en.

 

På komptest har vi fått noe slik som dette:

 

Syl 1: 2.5bar

Syl 2: 3.xx bar

Syl 3: 5 bar

Syl 4: 5.5 bar

Syl 5: 6.5 bar

 

På en kompis sin lå kompen på ca. 10.

 

HVA kan dette være? Bilen fusker veldig og går ikke pent i hele tatt, klarer ikke holde den i live på tomgang. Ryker no jævli.

 

Er det mulig at dette kan være toppakning?

 

Vi har byttet hallgiver, sensorer på blokka og hjerne, i forbindelse med at bilen ikke ville starte i det hele tatt før idag.

 

Regreim er riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje-peilepinnen har aldri spretti opp, så stempel ska vel være ok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen blir pelt av i kveld for å se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart om toppakningen skulle være dårlig hele veien....

Er det gjort noe med register i det siste, så ventiler åpner til helt feil tider? Rart om det skulle være såpass komp hvis ventiler er skjeve.

Trimmet uten kontroll på blandingsforhold/forbrenningstemperatur så det er brent hull i stempler/ventiler/topp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig kilen på kammen som har ryki. Siden det er komp overalt kan det være at man har vært heldig og ikke bøyd noen ventiler.

Ta av toppdeksel. Når svingningsdemper står på merket sitt skal kammene peke sånn ca likt mot hverandre. Dvs eksoskam skal peke ca kl 1330 og innsugskam skal peke ca mot kl 1030 sett forfra. Er også noen merker i form av rundinger på kamdrevene som skal stå mot hverandre, i linje med aluen i toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.