AAT 2,5 TDI R5. Går ikke som den skal.

Anbefalte innlegg

Nok en liten R5 tdi tråd.

Har gått gjennom endel tråder allerede, men legger inn likevel.

 

Etter at registerreima røyk her i sommer, med påfølgende knekt kam som vanlig, så har jeg nå bytta topp, reimer osv...tenninga

ble litt sein etter første dynamiske justering, glemte å tørne og kontrollmåle på nytt...men bilen gikk likevel som normalt, bare litt hvitrøyk om mårran.

Men så her om dagen tok jeg en ny justering med klokka, og fikk tenninga i øvre sjikt, slik jeg vil ha den. Bilen gikk bra, alt vel.

så på kvelden skal jeg ut en tur, å syns den drar litt dårlig...får liksom ikke opp spruten rundt der turbotrykket skal være. Så den er litt lat med andre ord.

Prøvde å bytte 4er dysa, uten at det ble noe bedre.

Så kom jeg plutselig på at bilen før reghavariet av og til plutselig dro dårlig når man lå etter landeveien. Da funka det å bare slippe den ned på tomgang igjen, for så å bare dra avgårde med normalt drag. Litt uregelmessig, så det ble aldri noe feilsøking av det. (fruen som bruker biln stort sett)

Henger dette sammen med LMM tro? aldri vært borti LMM problemer på dieselbiler før, så vet ikke hvordan det oppfattes.

For øvrig er alle slanger gått over og noen bytta ut nå under bytte av topp. Virker som den mister spruten allerede før turbotrykket skal komme, så er vel lite sannsynlig at det har noe med turbo å gjøre?

Noen som kjenner seg igjen her eller?

Takker for innspill.

 

Mvh

RKN

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket i samletråden for motoren?

 

Kan være mange årsaker, så kos deg med samletråden. :)

 

Men den farligste årsaken er hvis du har løs bolt nede på veiva pga feil prosedyre ved straming. Da kan kilen være halvveis ødelagt, tenning er ute av stilling, motor blir lat og nytt havari er like om hjørnet. Mulig det var samme problem også sist?

 

Forøvrig er det like vanlig eller vanligere at kammen ikke knekker ved registerhavari ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Register og tenning er nyoverhalt. Både du og jeg Steinar vet hvordan det skal gjøres for å unngå problemer.

 

Det var LMM. Etter ei grundig rengjøring er konebilen så å si friskmeldt. Problemet er iallefall lokalisert.

Noen i farta som vet hvor man får tak i en ny prisgunstig LMM til AAT R5?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.