Erfaringer med dynamisk lys assistent?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med dette systemet?

Mine erfaringer :

Fungerer bra ved lite trafikk.

Fungerer dårlig når en kjører i kø.

(Regulerer litt høye lys og blender bilen som kjører forran mye)

Fungerer meget dårlig ved regn. Da slo den fult lys på bilen forran og møtende biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikter du til det Audi kaller fjernlysassistent?

På min forrige A4 så det ut til å fungere relativt greit, dog jeg brukte den kun på landeveier og hadde den i auto kun når jeg brukte langlys, ikke ellers. Var tilfeller der bilen slo av langlyset pga skilt i veikanten som reflekterte lyset. Bortsett fra det fungerte det helt ok mener jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer med DLA

Fungerer meget godt i kø, lyser rundt bilene foran. Ikke merket noe til at de blender biler foran.

Har ikke testet det i regnvær enda, men det skal bli spennende å se hvordan det fungerer i snøvær

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan se ut til at det er uheldig å kombinere dynamisk lysasistent med senking, da blir systemet noe forvirret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fjernlysassistent på min nye Golf GTD, men kan ikke si at jeg er så veldig fornøyd egentlig.

Er ikke ofte den skifter over til fjernlys selv om det er beksvart ute. Virker som det er veldig sporadisk :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og som Bjørn Gisle skriver så blir den veldig forvirret hvis det dukker opp et skilt ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.