#1 Skrevet Oktober 10, 2012 Hei! ramlet over denne her fra Kufatec i tyskland. Lurte på om noen faktisk har ettermontert dette, om det fungerer som det skal? og om faktisk biltilsynet faktisk aksepterer dette? http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A4-B5/8D/Auto-Leveling-Headlights-Retrofit-Audi-A4-B5/8D?tab=anleitung 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2012 Det er vel originale deler så det fungerer nok smertefritt, men du trenger i tillegg lyktespylere. Om du får det godkjent er vanskelig å si, men jeg ville tro det om alle krav er møtt. Send en mail til en trafikkstasjon å hør etter. Sondre Hugaas her inne skaffer deg alt du trenger til godpris, han er forhandler for Kufatec. Bilkomponenter.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2012 Vet at jeg trenger lyktespylere også, så blir å bestille meg ny framfanger når den tid kommer takk for det Bjørn, har faktisk lett etter den siden!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2012 Husk også at du ikke bare kan putte på hvilke som helst xenonlys, selv om du har automatisk høydejustering og lykterspylere. Litt usikker om nærlysene har denne regelen, men langlysene har iallefall en regel om hvor mange lumen dem kan lyse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2012 (endret) Har også lest at jeg må ha annen reflektor slik at lysbildet blir korrekt, med d2s linse/reflektor eller noe slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 11, 2012 Lampens glass, reflektorer og virkning skal være godkjent for xenonbruk og være merket for dette. Samt at det ikke er lovlig og modifisere lampen eller noen av dens komponenter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 11, 2012 Det enkleste og mest naturlige er å skaffe seg komplette originale xenon-lyskastere, men det kommer jo selvfølgelig an på hvilken bil det er snakk om, for ikke alle ble levert med xenon fra fabrikk. Søk på ebay.de, er nok lettest å få tak i lykter der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 11, 2012 Jeg kjøpte noen Depo lykter, godkjent for xenon.. Ser at P&R har dem. Men har ikke lykte spyling eller automatisk høyderegulering. Verken politi eller vegvesenet har sagt noe om det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 5, 2012 tror du kan kutte hull til spylerne og bare kjøpe deksel og selve spylerne. -altså ikke hele fangeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 5, 2012 For at du skal godkjenne xenon må du ha: Godkjent Xenon Godkjent Lykter Godkjent Automatisk lyktejustering + lyktespyler, og mye flaks. Jeg vil tro for at du i heletatt skal ha en sjanse for å få det godkjent må absolutt alt være grundig dokumentert på at det er originalt, jeg tviler sterkt på at biltilsynet vil være så veldig optimistisk med uorginale deler, selv om disse kan være på e-merket og tuv godkjente. så om jeg personlig skulle ha prøvd og fått noe slikt godkjent ville jeg fyrt på med lykter fra en orginal xenon bil, orginal høyde justering, +++ det vil nok være mye lettere OM du klarer å dokumentere at alt er helt likt og at delenummer osv stemmer, men jeg tipper på du fort kan få bot både 1,2 og kanskje 3 ganger før det i heletatt lønner seg å prøve på noe slikt (ihvertfall med tanken på at jeg enda ikke vet om noen som har fått noen bot for ettermontert xenon) Men for all del bare å prøve, men i så fall hadde jeg og flere satt pris på at du gjerne deler all dokumentasjon og hvordan hele prosessen går til, for om dette er mulig å få godkjent til en ikke hysterisk pengesum så ville nok flere også gjort dette, og da blir det jo win win for alle parter men uten å være alt for kverulant her så vil jeg påstå at de aller fleste ikke vil kunne skille ettermontert xenon i linselykt mot original xenon uten en nærmere titt, om det er montert skikkelig og justert deretter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2012 men uten å være alt for kverulant her så vil jeg påstå at de aller fleste ikke vil kunne skille ettermontert xenon i linselykt mot original xenon uten en nærmere titt, om det er montert skikkelig og justert deretter. Bare å lyse mot en vegg eller et papirark, så ser du det på 0,2 sekunder... Det er forskjellig lysbilde på halogen vs xenon lyskastere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 5, 2012 Bare å lyse mot en vegg eller et papirark, så ser du det på 0,2 sekunder... Det er forskjellig lysbilde på halogen vs xenon lyskastere. For å være mer presis: Uorginal linselykt for xenon, eksempel Depo sine A4 lykter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 5, 2012 org linselyktene er vel også godkjent for xenon? står nå hvertfall både d2s og h7 på mine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 5, 2012 org linselyktene er vel også godkjent for xenon? står nå hvertfall både d2s og h7 på mine mulig, problemet i ditt tilfelle blir vel at det er dårlig med e merking på amerikanske lykter ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 7, 2012 ja mine er bare dot merket , men har ett sett med org eu facelift lykter og, og mener det står d2s på dem og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 7, 2012 ja mine er bare dot merket , men har ett sett med org eu facelift lykter og, og mener det står d2s på dem og? jepp, nei det er sikkert muligheter for å godkjenne det om man legger nok tid å penger i det. selv så tar jeg heller sjansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 7, 2012 jepp, nei det er sikkert muligheter for å godkjenne det om man legger nok tid å penger i det.selv så tar jeg heller sjansen Helt enig der, kommer langt med godkjente lykter (som ser klin orginalt ut) og rett justert lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 7, 2012 Går vel litt utenfor topic nå siden du vil ha dette lovlig. Men det står vel ikke noe sted i BT's dokumenter om det er xenon eller halogen på en bil orginalt? Så det de kan kontrollere ved teknisk kontroll er vel riktig lysbilde og lyktespylere? (Og at det da ikke tyter med ledninger i motorrommet så klart ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 7, 2012 får ikke godkjent xenon på en bil hvor ingen i modellrekken blir levert uten xenon!altså modellen må leveres orginalt med Xenon... halogen lampene er meka forskjellig fra halogenlampene..gjør det skikkelig første gangen så du slipper å ta oppigjen abeid... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...