RS2 tilleggsinstrumenter i S2

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut de orginale tilleggsinstrumentene i S2en til de som sitter i RS2. Tilkoblingene til disse er selvfølgelig ikke like.

På S2 er det tilkoblinger til hvert enkelt instrument med tilsammen 8(?) ledninger. Sitter også ett rele som ved askebegeret i forbindelse med dette.

På RS2 sitter det kun et kretskort med en kontakt som har 5 pinner. Regner med 2 av disse skal ha strøm og jording. Og de resterende skal ha fra de forskjellige giverne på motoren.

Er dette mulig å ordne dette uten å bytte ut ledningsnett? Noen kan fortelle meg hva som skal inn på de forskjellige pinnene på kretskortet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på her dette har blitt gjort på min men spør meg ikke hvordan. Men skulle å gjerne hatt kjørcomp til å funke. Nå har jeg kun snitthastiget å klokke.Mulig å få til ? (har rs2 hjerne å)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg med her også. Har lagt ut tråd tidligere men ikke fått svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut til at det er litt forskjell på instr til instr.

Har både et S2 og et RS2 instr hjemme, og disse to er identiske mht koblinger.

Har også prøvd begge disse i en vanlig typ 89 (1,8) og det var plug&play. MEN jeg byttet da enheten som inneholder kjørekomp til den org. som var i det vanlige instr på 1,8E'n.

Så kan hende at en må ta denne enheten fra f. eks det org S2 instr og sette denne over i RS2 instr om en bytter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener altså de intrumentene som sitter nede ved girspaken og askebegeret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på AKTE at det finnes to forskjellige utgaver av disse instrumentene, den ene med kretskort og den andre uten.

919350.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oh sorry, da er det nok litt annerledes ja!

Ikke sikker på åssen dette arter seg desverre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er forskjellen på rs2 instrumentene og s2 instrumentene da ????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på her dette har blitt gjort på min men spør meg ikke hvordan. Men skulle å gjerne hatt kjørcomp til å funke. Nå har jeg kun snitthastiget å klokke.Mulig å få til ? (har rs2 hjerne å)

hmm, merkelig, akkurat slik er det på min også.. alt står på null, bortsett fra klokke og snitt, samt at mil igjen på tanken står på 2000 intill det er på L...

si ifra såfort du eventuelt finner ut noe. Min har org s2 instrumenter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt tak i en som hadde mer erfaring med disse instrumentene ja, jeg kunne tenkt meg å sette inn Rs2 instrumenter i 3B s2'en min, men vil være sikker på hvordan dette vil funke på forhånd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har byttet ut de 3 nede ved girstanga, fra 3b til rs2, ikke noe problem, husker ikke helt hvordan jeg koblet ledningene, men hvis dere holder ann litt så skal jeg sjekke det i ettermiddag;) forskjellen er vel at s2 er analoge og rs2 er digitale, s2 leveres med begge typene, kommer bare ann på hvilken årsmodell.

p.s bruker di samme ledningene, må bare klippe og skjøte lit, trenger ikke halvparten av ledningene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhh...vet jeg fant en tegning på dette på nettet men jeg finner det ikke igjen, sto tegnet og forklart: dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik gjøres det: vinke : Hvertfall på min;)

untitled.jpg

(ps. jeg er rå på paint:p )

Som dere ser så kommer det to stikkere fra bilen, en sort/lilla og en hvit, jeg tok enkelt og greit og tok vekk de orginale 3b instrumentene og modifiserte ledningsnettet som var der orginalt, brukte den hvite og den sort/lilla stikkeren men brukte kabelsko inn på instrumentet.

ta løs hele ledningsnettet (veldig enkelt) legg det på bordet og sammenlign med slik det er på tegningen så skjønner dere det:) er masse ræl man kan kappe bort (rele osv)

Og det er ikke lov og bli sint på meg hvis det blir noe tull, all kapping gjøres på eget ansvar:p men slik funker det på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.