Trenger tips til ombygging til enkelmasse svinghjul ACV

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Har nå fått det vanlige problemet med svinghjulsvibrasjon på min 1998 Transporter, med ACV motor og AFK gir.

Tenker da på å bygge om til enkelmasse svinghjul, da clutchen begynner og bli sliten.

Noen der ute som har noe tips til hvilket svinghjul og hvilken clutch jeg kan bruke her, evt noen som har gjort dette på ACV før?

Takker for svar :)

Mvh Andreas.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du vil gå over til enkelmasse? Er et par stk her på forumet som har forsøkt dette, og endt opp med å bytte tilbake til dobbeltmasse igjen pga vibrasjoner og støy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja igrunn ganske så sikker, har mye kjøring med tung henger og bilen er chippet så tviler på det holder med dobbelmasse i lengden. Hvordan kjøper jeg derifra Johnny, eller kan alle som forhandler Valeo få tak i dette?

Mvh Andreas.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste forhandlere kan skaffe dette.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekafrance.se, anbefaler de. Kjapp levering, LUK. enkeltmasse, dobbeltmasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå montert et slikt ombyggningskit og kjørt ei ukes tid med det.

Merker lite forskjell igrunn, eneste forskjell er en annen frekvens på den resonanslyden som blir ved ca 2000-2500rpm da momente kommer.

Så det at det kom til å vibrere så mye mer skjedde ihvertfall ikke her, nummeret på satsen jeg brukte er Valeo 835028 forresten, da trengs bare slavesylinder utenom, svinghjulsbolter og skruer til clutch er med.

Så denne satsen anbefales herifra ihvertfall.

Andreas. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.