Gjenger manifold 2.2 20vt kan

Anbefalte innlegg

byttet tideligere til en annen manifold på min s4

det som har skjedd er at noen av stedene så har gjengene gått....

jeg skal av igjen med manifolden, da ene skruen på fleinsen til turbo er knekt....

borrer jeg opp og gjenger opp? eller hva bør jeg gjøre? (skruehullene i blokka der manifolden sitter)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulempen med å borre opp og bruke større bolt er at det blir mindre gods i manifold.

Jeg ville først vurdert helo-coil eller tilsvarende gjengesats slik at du kan bruke orginaldim på pinneboltene. Dessuten, hvis du av en eller annen grunn gjør noe feil ved forsøk på større bolter så har du lite å borre opp med videre. Bruker du innsatsgjenger så kan du borre opp til større bolt dersom innsatsgjenger mislykkes.

Alternativer til de dyre heli-coilene ser du her: http://forum.vacn.no/showthread.php?203672-Skifte-knekt-gl%F8deplugg-V6-2-5tdi&p=2181819&viewfull=1#post2181819

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså planen min er jo og ta av manifolden igjen, fordi jeg må få borra ut den knekte bolten som står på flensen til turboen...

så da tenkte jeg jo og fikse opp di hullene som har ødlagte gjenger....... men nå blei jeg usikker på hva av det dere anbefaler jeg skal bruke...

hva er enklest og bruke? jeg er ikke sånn kjempe avansert av meg? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Timesert skal du bruke, Helicoil fungerer meget dårlig til dette bruket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er enklest og bruke? jeg er ikke sånn kjempe avansert av meg? :P

I såfall støtter jeg John-Arnes anbefaling. Da er det smartest av deg å sette inn hel hylse og ikke bare løsgjenger tilsvarende Heli-coil som krever litt mer erfaring og nøyaktighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.