#1 Skrevet Oktober 13, 2012 sitter å ser litt på a6 4f med 2.7 TDI motoren. Er det noen vanlige feil med denne som går igjen? noe jeg bør passe meg for.. eventuelt tiptronic? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2012 Turbo og girkasse samt rust under sidelistene er det jeg har lest... Steike gode biler å kjøre, men MYE morsommere med 3.0TDI! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2012 Kjente motorfeil er feil på manifoldspjeld (2stk) og gasspjeld/stoppspjeld... Ellers veldig gode motorer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2012 Hatt 08 Allroad med 477k på telleren og den har ikke byttet turbo eller girkasse så er vel ikke noe å si på kvaliteten der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 14, 2012 surt om jeg må bytte girkasse da men greit å få høre.. likte forøvrig det siste svaret best da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 14, 2012 Jeg har ikke hørt noe om større problemer med disse girkassene. Noen anbefaler derimot oljeskift på disse, så lenge de som gjør det kan det. Tror ikke det er noe problem så lenge man gjør det. Spurte mye rundt omkring om erfaringer før jeg kjøpte min 3,0 TDI. En som hadde kjørt disse 2,7'ene som taxi. Merket ikke forskjell på kasse mellom gammel og ny da de ble byttet ut rundt 170' km. Men mener en kompis som selger brukt Audi/VW har sagt at taxieierne skifter olje på sine kasser hver 60' km, selv om Audi/Møller sier det ikke er "nødvendig". Ellers er det de samme svakheter som er nevnt, som jeg har hørt om også. Bare pass på at aksjon vedr. dørlistene (+ bak baklykter på bakluke) er tatt, så er nok ikke rust noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 14, 2012 Automatkassene SKAL ha oljeskift hver 60.000 selv om Møller sier at det ikke er nødvendig (utrolig nok). Produsenten, jeg mener det er ZF, sier intervall på 60k. De som skifter olje har kassene ut bilens levetid, de andre har en tendens til å havarere rundt 120k skal en tro diverse tråder her inne. Uansett så er det jo en god ting med ny olje, så jeg mener det er bare tull å la være... Ellers er det stort sett gode biler med lite feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 15, 2012 men når vi snakker om 2.7 oppimot 3.0 er det noen som har prøvd chippa 2,7 sammenlignet mot org 3 liter? 3 litern går jo bra i orginal tillstand, og på papiret får jo en chipet 2,7 effekt og moment tilsvarende org 3 liter.. så skulle jo tro den blir grei? sikler fælt på 4f selv og er jo langt med biler å velge i i 2.7 liter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 15, 2012 men når vi snakker om 2.7 oppimot 3.0 er det noen som har prøvd chippa 2,7 sammenlignet mot org 3 liter? Jeg har både prøvd en orginal og en chippet 2.7, og etter min mening er det bare tull å chippe den. Satt igjen med samme følelsen som når jeg chippet min c5 2.5tdi 180hk; effektkurven forandret seg noe, men den går ikke så mye bedre at jeg syns det var verdt kostnaden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 16, 2012 Chris: Jeg vet om en svært bra A6 Allroad 2.7TDI om du skulle være interessert. Den står faktisk "hjemme" på Brekstad.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 16, 2012 Jeg kjøpte en 06 A6 2.7TDI Q Tiptonic nå i sommer. Er veldig fornøyd med den. Jeg har lest om en her inne som turbo og girkasse røk samtidig(utrolig nok). Gjennom IF har jeg tegnet motor og drivverksgaranti Har lest om en som fikk nye spjeld på akkurat den garantien, så det bekymrer ikke meg Jeg syntes min kasse var silkemyk i girskiftene, men jeg byttet olje uansett(118000km) Og den ble mye bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 17, 2012 Bra valg! Jeg har samme bil (07 Allroad) som jeg har hatt i tre år nå med 86t på telleren, og har ikke hatt de store problemene heller. Feil med gassspjeldhus (gikk på garanti), defekte glødeplugger (uansett slitedel men dog litt tidlig) og en arm til stabstag er alt jeg kommer på. Og i dag har jeg den faktisk inne hos Bergs Automatservice på Økern for å bytte ATF oljen på tidptronic. Fikk "tilbud" fra Møller på 11000,- ETTER klubbrabatt for dette, så da ble det Bergs. Du blir nok meget fornøyd (som meg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 22, 2013 (endret) ..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 22, 2013 Her har du en godbit til den motoren, enkelt å veksle mellom trim og original fil. Levert på døra etter 4 dager. Kostet meg kr 4300,- like før jul. Anbefales.... http://www.mybluefin.co.uk/search?make=2&fueltype=2&model=23&variant=96 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...