Trenger hjelp til å fikse sentrallås på Audi s2/coupe/b4 - pumpa sier bare klikk ???

Anbefalte innlegg

Hei

Sentrallåsen fungerte da jeg kjøpte bilen. På vei hjem fra handelen prøvde jeg å låse bilen fra passasjersiden. Da låste kun den døren seg, og siden har ikke sentrallåsen fungert. Så må gå rundt og låse manuelt begge dørene: bh :

Noen tips til hvor jeg skal begynne ? :) Kan det for eks bare være dårlig kontakt eller brudd i en ledning på passasjersiden?

mvh

Even

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligg ein mikrobryter inni der som styrer sentral låsen. men åpn opp bagasjerommet og lås med nøkkel på passasjer sida. Høyr etter i bagasjen om du høyre vakum pumpa går. Om ikkje er det ein av to. pumpa er død eller mikrobryter død. Om den går har du ein vakum lekkasje. Pumpa ligg på høgre side inni skjermen der ein plass. Lenge sida eg har skrudd på s2, men på cupe meina eg den ligg inni hjulbuen der ein plass..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, skal sjekke opp detta :) dumt spørsmål kanskje, men ligger mikrobryter inni i døra? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på dørhåndtaket inni døra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært ute og sjekka litt: det kommer en lyd fra venstre sida bak i tillegg til dørlåsen, den er som et dunk eller klunk - er det pumpa ? så da er disse mikrobryterne neste i så fall, finner jeg dem lett? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpa lager ein gjavn pumpelyd, så ville ha sjekka denne og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tn_20121018_165200.jpg

Har demontert hele bilen baki og finni fram pumpa :) Når jeg vrir om nøkkelen sier det bare klikk i pumpa! hva er feilen da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

død pumpe mest sansynlig. Er ingen ekspert på dei pumpene der, fins sikkert ein eller anna kar i området rundt deg som har ei pumpe liggande du kan bytte over for å teste. Kan jo nett gå over sikringer og, å sjekke at den får strøm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å sku ha ei slik pumpe liggende! Les av delenr på den du har evt??:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å sku ha ei slik pumpe liggende! Les av delenr på den du har evt??:)

Toppers, men må først finne ut om det er den eller noe anna som gjør at den bare sier klikk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samma pumpa på audi 100 typ 44??

edit: det var det ikke.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var pumpa, så nå funker systemet igjen :D

takk for alle innspill :) forumet er godt å ha da man trenger hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.