#1 Skrevet Mai 2, 2005 Hei, Noen som har prøvd å få vekk steinsprut i lykteglass og få de blank og fin igjen? Tenker ikke da på klarglass lykter med tynne plastvegger, men gode gammeldagse typ89 lykter. Prøvde rubbings med Autosol, men det hjalp ikke sitter for dypt til det. Har hørt at noen sliper glassene og lakker med klarlakk? Evt. kanskje gutta som sliper frontruter kunne tatt lykter også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2005 Skal man begynne å betale noen for å gjøre en slik jobb tror jeg det fort blir omtrent samme pris og mye bedre resultat ved å kjøpe helt nye lykteglass. Kan såvidt jeg vet få løse lykteglass til de fleste Audi-modeller som har glass og ikke plast.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2005 Er jo mulig, men tenkte på det at de tar jo ikke mer enn feks 390,- for sliping av frontrute, mens nye 90 lykteglass koster ca 2000,- for begge to. Grøftelys er sikkert ikke billige heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2005 Du kan vaske glassene godt med aceton eller tynner, noe som ikke etterlater seg noe når det tørker. Etterpå lakker du dem med klarlakk. Skal hvis hjelpe noe, men jeg har ikke prøvd. Vet ikke om det holder lenge eller hvor bra det blir.... Du får gi beskjed om resultatet hvis du prøver! Mvh, Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2005 Å klarlakke dem hjelper nok til å begynne med, men det er vel fare for at de kan bli gule og flasse av etter hvert, og da er det ikke pent! Heldigvis ikke vanskelig å vaske av da, men likevel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 2, 2005 Men hvis alternativet er å kjøpe nye glass, koster det jo lite å prøve : ) Mvh, Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 2, 2005 Hør med NBS, Øystein. Jeg fikk en steinsprut i ene lykteglasset på B4'en min og da skulle NBS ha 235,- per lykteglass(nye) hvis jeg ikke husker helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 2, 2005 Jeg betalte 199,-stk for mine tidligere 80 lykter, men til 90 er det tydeligvis andre boller. Er jo feite glass så kan ikke forstå annet enn at det må gå ann å slipe de. Men med hva og hvordan, noen har sikkert prøvd. Bare klarlakk tror jeg ikke hjelper særlig, glassene er jo slitt av drit og steinsprut i snart 20 år.. Skal ha linselykter der etterhvert så nye glass er uaktuelt, men hadde vært gøy å prøvd noe, har jo grøfters og som skulle hatt seg en runde. Skal sjekke med noen som driver med bilglass tenkte jeg, kan jo ikke ta stort for løse lykter hvis de tar 390,- for en frontrute? Hvis det går da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...