Anbefalte innlegg

Hei

 

Ønsker å kjøpe en 2,5tdi veiv til 5cylindra audi motor. MÅ være strøken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så kan du bare sende nummeret ditt så får du bilde av veiva mi. Du kan gjerne handle den uten blokk ;) Har også renska aan blokk om det er interessant :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har liggende et par slike.

 

Spørsmålet er om du skal ha med/uten triggerskive, vanlig/nitrert og vanlig/slank type.

 

Videre om du skal ha en som "ser bra ut" (=pene lagerbaner) eller en som er bra til et gromt bensinprosjekt som skal avbalanseres (at det heller ikke er mye slitasje der registerdrevet sitter, ikke slitt foran og perfekt kilespor).

 

Og til slutt så spørs det om du skal kjøpe den med bokk og uten at det er montert, om du skal ha den løs slik du ser den eller om du skal ha full garanti for at det ikke er noen feil som du ikke legger merke til men som motorverkstedet ditt påpeker når du leverer motordelene inn til maskinering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal bygge ny motor..

Jeg skal ha en som er strøken, dvs bra lagerbaner så jeg kan bruke std lager uten altfor mye dill (må vel gjerne få veiva kryssborra)

Kilesporet må jo være bra.

Triggerskive trenger jeg ikke... kjører trigger på svinghjul eller til nøds så kjøper jeg en sånn bakplate med trigger.

Trenger ikke blokk, skal bruke kortblokk :)

 

De andre spørsmålene dine vet jeg ikke svar på.. visste ikke at det finnes så mange typer...

Vanlig/slank? vanlig/nitrert?

 

Skal ha den som er best jeg, og som funker best til stroker prosjekt. Skal ikke ha noe 1000hk monster, men burde holde til 700+

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slank er 2 kg lettere pga slankere skinker. Vet flere habile motorbyggere som har hatt valgets kvaler mtp hvilken de skal velge, så med mindre du har noen spesifikke beregninger rundt balanseringen som tilsier den slanke så er det den "vanlige" alle går for.

 

Nitrering er en overflateherding, som hovedsaklig tar sikte på å gjøre lagerbanene mer motstandsdyktig mot riper. Kan være veldig greit hvis du får et lagerhavari, så er terskelen høyere for at du trenger å slipe dem opp til overdim. Det viktigste er nok å vite at den er grommere, har en blålig frage, har annen klang og er dyrere. Du trenger absolutt ikke neitrering, veivene er uansett sterke nokk til 1000 hk.

 

Det viktigste for deg å se etter er at veivfronten er pen og ikke slitt, så drev og remskive ikke løsner.

 

Vet ikke helt hva du mener med å få veiv krysborra?

 

Jeg kan rote litt i garasjen i kveld og sjekke hva jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, 2kg lettere kan jo være kjekt, men som du sier er det greit med litt å gå mtp balansering.

 

Da går vi for den "blåe" :)

Selvfølgelig er det vitktig med et bra kilespor, jeg aksepterer ikke noe dritt der. Blir for dumt å gå for noe mindre enn perfekt når man bygger nytt :)

 

Når jeg snakker om kryssborring tenker jeg på smøringa til lager. Etter hva jeg har hørt så er det ikke optimalt på en 2,5 veiv og man pleier å kryssborre så man får smøring hver 90. grad istedenfor 180. grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.