Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som vet hvem som kan bygge om en tannstang til å bli "raskere" altså færre runder fra side til side?

 

Gjelder en non servo tannstang til audi 80/90

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke svar til deg, men det aller enkleste må vel være å flytte staget innover på armen på fjærbeinet hvis du har plass? tror ikke presisjon eller geometri blir lidende stort før du flytter den veldig langt inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det innfører en hel verden av nye problemer. Bla klaringer til innserskjermen, hjul, downpipe o.l

Dessuten vil vel det medføre enda tyngre ratt? Trur det blir tungt nok nå med slicks uten servo.. fare for jeg må begynne å trene da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det innfører en hel verden av nye problemer. Bla klaringer til innserskjermen, hjul, downpipe o.l

Dessuten vil vel det medføre enda tyngre ratt? Trur det blir tungt nok nå med slicks uten servo.. fare for jeg må begynne å trene da :)

 

"Raskere" tannstang vil bli tyngre uansett hvordan man gjør det. Man endrer utveksling, dvs et tyngre gir for å få raskere utslag.

Hvorfor ikke servo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er bare hvor mye tyngre det faktisk blir. Har ikke rattet uten servo og slicks, men vil tro det funker fint i hastighet.

Har servo pr i dag, men syntes den er for lett på rattet. Dessuten blir det mindre ledninger og slanger, mindre som kan lekke osv.

Skulle den bli for tung på rattet setter jeg inn en elektrisk servo ala corsa c.

Jeg har mere trua på det kontra elektrisk servopumpe og vanlig servotronic tannstang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir like mye tyngre som det du endrer utvekslingen med. Halverer du utvekslingen blir det dobbelt så tungt.

Kjøper den om lekkasjer da servoslangen min røyk på treffet i mai : bh :

Kjører nå med et 1,5:1 gir på rattakselen slik at det er ca 2 runder på rattet. Det gir passe motstand med servo og slicks synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en grei løsning. Du bruker en slik drevboks som du bolter mellom tannstang og rattstammen?

En slik i kombinasjon med corsa c rattstamme kan jo fungere fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hi

 

Yes we do modification work on power assisted steering racks.

 

Unfourtnetly we can not do customer racks until late summer/autm led time then 6-8 weeks.

 

Regards Rikard Eliasson//Sellholm Tuning AB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør de det med tannstenger uten servo da? Får høre med de :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør de det med tannstenger uten servo da? Får høre med de :)

 

jeg har fra 034, fin den. 2 runder fra lock til lock

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten servo?

Med servo, kjøp deg mindre ratt breiere dekk og slutt å beveg deg(trene). Da vil det bli likt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha..

Poenget er vel ikke å få rattet tyngst mulig, men få en god styrefølelse med minst mulig mikk makk og ting som kan gå galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne, har ikke kommet noe lengre enn at jeg har tannstangen liggende på benken. Kommer til å pumpe jern som en mofo gjennom vinteren så jeg håper jeg slipper servo.

Skulle prøvd et slikt rattgir, beste sted å få en slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bilen bli ferdig til banekjøring i mai så må jeg nok det :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.