#1 Skrevet Mai 2, 2005 Kjørte fra Hamar til Oslo i gårkveld. I dag tidlig startet jeg bilen, men synes Passaten var litt tregere enn vanlig. Men startet på første forsøk. Kjørte på jobb 4,5 mil. I Lunsjen skulle jeg ut. Vred om nøkkelen. Passaten startet ikke, men sentrallåsen låste seg igen med det samme jeg vred om nøkkenen. Navigasjonen kom på med at jeg måtte sette inn kode. Batteriet viste 12V når jeg målte. Men når vrir om nøkkel går det ned mot 3-4V. Kan det være en kortsluitning i en av polene? Ved å starte bilen med kabler fra en annen bil. Vil jeg komme helt hjem igjen om jeg ikke slår av motoren? Hvordan er det å bruke gamle startkabler uten slik elektronisk beskyttelse? Noen sier det ikke er bra. Kan jeg da ta ut noen sikringer eller hva kan skje? Vinduspusseren bak har gått veldig tregt. Den gikk 2 ganger over ruta med intervall i mellom. Så stoppet den litt oppå ruta? Når jeg slo av bilen og startet noen timer etterpå gikk den igjen et par ganger før den sto bom stille litt opp på ruta bak. De siste dagene har den ikke flyttet seg noe selv om jeg har testet. Hva kan være galt her? Hvilket batteri bør jeg kjøpe? er det 88A som er stanadard på Passat 1,9TDI? Er biltema greit? Ser de har et 92A 354x174x190mm. Noen som vet hvilken mål som passer i Passaten 2001 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2005 Høres ut som om den kanskje ikke lader heller. Og er det ingen lading, tømmes batteriet rimlig fort. Har du målt spenningen på batteriet med motoren igang ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2005 Da fikk jeg kjøpt startkabler og kommet meg hjem. Lader over 14V med motor i gang. Så da bytter jeg batteri. Men det er ikke så lett gitt. Drar av den platafor å komme til batteriet. Men virker som jeg må ha av den plata som man stikker den plata jeg tar av oppi? Altså den plata som ligger inn mot frontruta som vindusviskerne går gjennom. Ser 2 klips. Men den sitter jo ellers fast oppe ved vinduet. Noen som har tegnong eller forklaring på dette. Er et 80mA batteri som sitter i. Biltema har bare batteri som er 354 langt. Må ikke være større enn 315mm. Hvor finner jeg dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2005 Er et 80mA batteri som sitter i. OT: Er dette et klokke batteri eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2005 Da fikk jeg kjøpt startkabler og kommet meg hjem. Lader over 14V med motor i gang. Så da bytter jeg batteri. Men det er ikke så lett gitt. Drar av den platafor å komme til batteriet. Men virker som jeg må ha av den plata som man stikker den plata jeg tar av oppi?Altså den plata som ligger inn mot frontruta som vindusviskerne går gjennom. Ser 2 klips. Men den sitter jo ellers fast oppe ved vinduet. Noen som har tegnong eller forklaring på dette. Er et 80mA batteri som sitter i. Biltema har bare batteri som er 354 langt. Må ikke være større enn 315mm. Hvor finner jeg dette? Regner med at du mener 80 amper og ikke 80 milliamper. Batteri har vel så godt som alle bilrekvisitabutikker, burde ikke være noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...