Anbefalte innlegg

Hadde bilen min på pkk i dag, og ble ikke godkjent på grun av avgasser.

Dem sa at avgasslampa mi lyser. Hva vil det si? ser på kontrollseddelen att målt avgass er 0,02. Hva kan vere feil?

Dette er en Audi a4 b5 1,8TQ 2001 mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke kjent med noen avgasslampe på din bil men på generelt grunnlag så kan det være katalysator(er) som ikke renser, dårlig/defekt lambda, eller en temp-sensor som har feilet som gir en fet blanding og dermed for høye utslipp.

Du kan starte med å få lest ut feilkoder, enten på egenhånd om du har utstyret, eller legge ut et spørsmål i lokallagsforumet ditt om det er noen som kan hjelpe deg med å ta en diagnose. Møller kan også ta diagnose, men der har medlemmer varierende erfaringer hvorvidt de hjelper deg eller ei og om de tar betalt for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke kjent med noen avgasslampe på din bil men på generelt grunnlag så kan det være katalysator(er) som ikke renser, dårlig/defekt lambda, eller en temp-sensor som har feilet som gir en fet blanding og dermed for høye utslipp.

Du kan starte med å få lest ut feilkoder, enten på egenhånd om du har utstyret, eller legge ut et spørsmål i lokallagsforumet ditt om det er noen som kan hjelpe deg med å ta en diagnose. Møller kan også ta diagnose, men der har medlemmer varierende erfaringer hvorvidt de hjelper deg eller ei og om de tar betalt for det.

Motorlampa mi har bynt å lyse, men har ikke merket noe på effekten eller noe sånt på bilen. Men har bestilt meg en sån vag-com kabel, får den i morgen tror jeg, så får lese ut feilminne å se hva det er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein skvett E-85 på tanken, så går den rett gjennom. då får du bedre tid til å finne ut av problemet;) edit: hmm lampen var kansje litt verre: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var labmdasonde bak kat som var defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ok? Fint det løste seg da.

Det skjønte jeg ikke noe av.. Har lest over en gang til og jeg forstår det egentlig ikke.

Det er greit nok at motorlampe som lyser gir en toer-feil, men avgass-målingen er ok. 0.02 skal være helt flott spør du meg.

Du kan lese kravene for CO2 her, under punkt 8.2.1 (side 40)

http://www.vegvesen.no/_attachment/105817/binary/178307

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ok? Fint det løste seg da.

Det skjønte jeg ikke noe av.. Har lest over en gang til og jeg forstår det egentlig ikke.

Det er greit nok at motorlampe som lyser gir en toer-feil, men avgass-målingen er ok. 0.02 skal være helt flott spør du meg.

Du kan lese kravene for CO2 her, under punkt 8.2.1 (side 40)

http://www.vegvesen.no/_attachment/105817/binary/178307

Skjønte ikke helt jeg heller. Det står att jeg har toer-feil på avgasser å da har jeg målt avgass på 0.02 :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lys i motorlampe er 2er feil uavhengig om måling er ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.