#1 Skrevet Oktober 15, 2012 Hadde ute luftfilterboksen idag, og såg da at det låg litt olje i røret ned mot turboen. Men jeg vet ikke om dette er normalt eller ikke. Bilen bruker endel olje, og har blitt tipset om at turboen kan være en årsak til dette. Noen som kan svare på det? Ser det på bildet at det ligger litt olje nedi der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2012 Det er nok oljeåndingen som går innpå innsugsrøret, det er normalt ja, den går innpå der av miljøhensyn, så oljen kan bli forbrent. Tror det kan være ganske mye før det blir FOR mye. Turboen kan likevel være årsak til høyt oljeforbruk, det kan du vel se på eksosen om den ryker blått. Hvor mye olje "bruker" motoren då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2012 Har egentlig ikke lagt merke til noe spesielt blå eksos, men kjørte sist under 1000km mellom hver gang jeg måtte fylle på, og fylte på 0,5 liter. Har vært hos møller for oljeforbruksmåling, de kom frem til 3,7 dl pr 1000km, som er for lavt til at de gjør noe. Men prøvde å kjøre litt mer "aggressivt" mellom de siste to fyllingene, så turboen har fått kjørt seg litt mer. Kan jo se ut som det har gjort utslag... Så får ta meg en ny tur til møller tror jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2012 på v8 regnes vel opp mot 1L/1000km som normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...