Interiørlys Touran Facelift

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan noen hjelpe med en oversikt over hvilke pærer som er brukt i touran? Skal bytte alt til led og hadde vært greit å slippe å ta ut hver pære for å måle..:/

Sigurd:)

Oppdatert!

Oversikt med sku fra dx.com:

Hanskerom - 29mm - SKU 145979

Tak foran 44mm + 2xT10(w5w) - SKU 156008

Sminkespeil - 2x39mm - SKU 158382

Tak bak - 2x39mm - SKU 158382

Bagasjerom - 44mm - SKU 156008

Skiltlys - 39mm - SKU 158382

Disse målene er hentet fra en Touran 07` Highline.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speil: 36mm

Tak forran: 41mm + 2stk w5w

Hanskerom: 34mm

Baksete tak: 3stk w5w

Er ett gammelt notat jeg har laget på tlf min og vet ikke om det stemmer, men er jo ikke mye jobb for ut å sjekke. Du bør uansett åpne der det er w5w for å se størrelsen du får gjennom "hullene" pærene ikke blir for store.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Låner" denne tråden litt.

Hvordan i all videste verden får dere byttet pærer i taklyset over baksetet?

Jeg har prøvd flere ganger, men får ikke løsnet det forbaska glasset.

Anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anyone?

Du må ta ned hele ramma og ikke bare glasset hvis jeg ikke husker feil.. Tror faktisk det er noen spor der man kan bruke ei plastkile eller lignende for å komme til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anyone?

Hehe..sleit litt med det samme på den forrige Touranen.

Såvidt jeg husker stemmer det at du må ta ut hele greia. Den sitter ganske godt med noen klips, så du dra litt hardere enn du egentlig har lyst;)

Hvis du har sånne plast "brekkjern" så burde de være til god hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som kan bidra litt her? Kjekt å ha en oversikt over pærer i de forskjellige bilene! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anyone?

Se bildene her, 4 klips. Dra ramma litt ned mens du trykker inn en flattrekker der hvor du ser klips på bildet. (2stk på hver side. Når du har fått den ut sitter hvert glass med 4 klips. Tror disse knekker lett forresten.. :)

ImageUploadedByTapatalk1350834851.000663.jpg

ImageUploadedByTapatalk1350834836.713132.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken facelift er det du mener? Har du 2011 og nyere? Den taklampa bak er ikke lik min hvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Facelift er ´07-´10.

Min er ´07, hadde samme på forrige Touranen(´03)

Din er med 3stk w5w(T10)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja min er med 3stk w5w.. Lampa er ikke lik heller i min bil. Jeg har forøvrig en 2009, registrert aug 2008. Vet ikke når bytte av lampen skjedde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja min er med 3stk w5w.. Lampa er ikke lik heller i min bil. Jeg har forøvrig en 2009, registrert aug 2008. Vet ikke når bytte av lampen skjedde?

Da er det nok derfor, tror det var noen mindre endringer i '08-’09...

Off topic forresten, har du lys i fotbrønn og rødt lys nederst på dørene?

Hadde det på forrige touranen som var en trendline, men på denne som er highline så har jeg det ikke??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt til.

Har prøvd å montere LED-pærer i taklampa foran (1 stk pinol og 2 stk T10/W5W) og i taklampa bak (2 stk pinol).

Får ingen feilmelding i dashbordet, men alle pærene lyser svakt når de egentlig skal slukke (med bryterne i dørautomatikkposisjon) og bilen i gang/tenning på.

Når jeg stanser bilen og låser den, så slukker interiørlyset helt.

Hvis det hadde vært pæresjekk på interiørlyset, så burde det vel kommet opp feilmelding i dashbordet?

Virker ihvertfall som om LED-pærene gir for lite belastning til at lyset slukker.

Hvis jeg bytter ut de to bakre LED-pærene med vanlig glødepærer, så virker alt normalt.

Er løsningen CAN-Bus LED-pærer eller motsand(er)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å montere LED-pærer i taklampa foran (1 stk pinol og 2 stk T10/W5W) og i taklampa bak (2 stk pinol).

Får ingen feilmelding i dashbordet, men alle pærene lyser svakt når de egentlig skal slukke (med bryterne i dørautomatikkposisjon) og bilen i gang/tenning på.

Hvis det hadde vært pæresjekk på interiørlyset, så burde det vel kommet opp feilmelding i dashbordet?

Virker ihvertfall som om LED-pærene gir for lite belastning til at lyset slukker.

Hvis jeg bytter ut de to bakre LED-pærene med vanlig glødepærer, så virker alt normalt.

Har akkurat samme "problemet" selv, svak belysning bak (stemmningsbelysning), men slukker helt av når jeg skrur av/låser bilen.

Ser for meg samme løsning som deg, bytte til LED med motstand.

Tror du har rett i at det ikke er pæresjekk på interiør lys forresten, har ikke fått feilmld på de pærene jeg bruker som er uten motstand. Tenkte å teste LED med motstand da jeg alikevel må bestille nye til skiltlyys (de har pæresjekk).

Har du forresten testet å ettermontere lys i dører? Hadde lys der på min forrige Touran (pre-facelift), men VW kuttet ut dette på facelift av en eller annen grunn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme "problemet" selv, svak belysning bak (stemmningsbelysning), men slukker helt av når jeg skrur av/låser bilen.

Ser for meg samme løsning som deg, bytte til LED med motstand.

Tror du har rett i at det ikke er pæresjekk på interiør lys forresten, har ikke fått feilmld på de pærene jeg bruker som er uten motstand. Tenkte å teste LED med motstand da jeg alikevel må bestille nye til skiltlyys (de har pæresjekk).

Har du forresten testet å ettermontere lys i dører? Hadde lys der på min forrige Touran (pre-facelift), men VW kuttet ut dette på facelift av en eller annen grunn..

CAN-Bus skiltlys er montert. :)

Må nok gå til innkjøp av CAN-Bus LED-pærer til interiøret også.

Har ikke ettermontert lys i dørene, men det vurderes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det er lurt ja:)

Har du funnet noen fine guider eller delenr for ettermontering?

Prøver å finne noe i ETKA men uten hell foreløpig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic... har kjøpt led skiltpærer på Wurth til min 07 Touran. Disse skal være ok til canbus. Men får likevel feilmelding fra tid til annen. Kan virke som om feilmelding kommer når det er kaldt i været. Kjøpte også til parklysa. Men disse lyste bare i 10 sekunder før de slokka og gå feilmelding. Begge av typen osram som skal tåle canbus. Hvor skaffer dere led pærer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic... har kjøpt led skiltpærer på Wurth til min 07 Touran. Disse skal være ok til canbus. Men får likevel feilmelding fra tid til annen. Kan virke som om feilmelding kommer når det er kaldt i været. Kjøpte også til parklysa. Men disse lyste bare i 10 sekunder før de slokka og gå feilmelding. Begge av typen osram som skal tåle canbus. Hvor skaffer dere led pærer?

Hmm..hørtes ut som no dårlig greier..

Holder meg egentlig til ebay, bare sjekk litt i forhold til pris på frakt, noen skal ha bra mye for å sende.

Søk feks. "T10 led canbus", "41mm led canbus" osv.. :)

Hvis jeg skal ha uten canbus har jeg gått for dx.com, billig og gratis frakt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke funnet hverken guide eller delenummer enda, men så har jeg ikke lett særlig heller.

Har en del andre "mods" som skal fullføres først.

Jeg har kjøpt LED-skiltlys hos Tom Are Andresen her på forumet.

http://forum.vacn.no/showthread.php?140097-10-rabatt!-Eurovision-XENON-35w-55w-Singel-Bi-Xenon-for-Bil-MC-Traktor-Lastebil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjer med mine skiltlys også. Jeg tror det kommer av litt lav spenning på batteriet ved oppstart. Hos meg hjelper det stort sett og stoppe bilen for å starte den opp igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet delenummer på lampene i dørene: 1J0 947 411 E

Holder meg egentlig til ebay, bare sjekk litt i forhold til pris på frakt, noen skal ha bra mye for å sende.

Har bestilt CANBus LED-pærer til interiøret på EBay i dag.

Ble ikke all verden kostbart.

Blir spennende å se om dette hjelper på det svakt glødende lyset med bilen i gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet delenummer på lampene i dørene: 1J0 947 411 E

Har bestilt CANBus LED-pærer til interiøret på EBay i dag.

Ble ikke all verden kostbart.

Blir spennende å se om dette hjelper på det svakt glødende lyset med bilen i gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se bildene her, 4 klips. Dra ramma litt ned mens du trykker inn en flattrekker der hvor du ser klips på bildet. (2stk på hver side. Når du har fått den ut sitter hvert glass med 4 klips. Tror disse knekker lett forresten.. :)

[ATTACH]182986[/ATTACH] [ATTACH]182987[/ATTACH]

Tok ned hele taklampa som beskrevet den første gangen jeg byttet pærer.

Sener har jeg med en syltynn skrutrekker klart å vippe ned glasset.

For å svare meg selv, så ble løsningen CAN-Bus LED-pærer.

Fikk montert dette i taklampa bak i dag, og vips så virker alt som forventet. :)

Jeg har da ei LED pinol-pære 42mm og 2 stk LED T10-pærer i taklyset foran ved speilet. Ingen av disse er CAN-Bus-pærer.

I taklyset bak har jeg 2 stk pinol 36mm LED CAN-Bus-pærer.

Over solskjermene foran og i bagasjerommet bak har jeg og LED-pærer (ikke CAN-Bus).

Med dette oppsettet virker alt som jeg ønsker uten feilmelding og uten gløding i pærene med bilen i gang. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall! Da blir det å bestille med Can Bus fra ebay i morgen! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.