Erfaringer rundt A7 og A8 med 3.0tdi fra 2011 og nyere?

Anbefalte innlegg

Hei.

Faren min er egentlig imot alle biler som ikke er Mercedes, men har i det siste klart å få han til å kikke litt på den nye A8-en og evt en A7 :P

Men er det noen her inne som har noen tips ang negative sider på disse bilene? Tenker da på motoren, luftfjæringene, gjentagende feil på disse modellene osv.

Mvh

Bjørn-Tore K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorene er vel for nye til at man kan si så mye om feil. Det jeg vet er at det var veldig lite problemer med luftfjæringen på forrige modell. 3-literen i forrige modell var bra, men har vært feil på manifoldspjeld og gasspjeld (byttet styreenhet til gasspjeld på min). Ellers er det jo meget bra biler, komfortable, gode kjøreegenskaper osv. Stor forskjell på ny vs forrige A6 ift. kjørefølelse, som da vil bli noe tilsvarende på A7. De nye er langt morsommere å kjøre, samtidig som komforten er ivaretatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke glem at A8'n=A8 og A7=A6 med annet karroseri. Det er ganske forskjellig biler med tanke på teknikken, og kanksje kjøreopplevlsen(?) Har ikke fått prøvd den nye A8'n enda... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.