Anbefalte innlegg

Heisann!

 

En kamerat har en s4 2.2t 400whp og hver bidige gang den spinner rundinger eller hva det måtte være så tar rett og slett diffen kveld eller flensen som går inn i diffen fra stikkakslingene de knekker tvert av! Noen tips? Har sperra på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke spinn rundinger......? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det står maks 30kmt i håndboken med sperrefunksjon på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den går av ved viss kmt mulighet for og ta den bort så det er kunn av og på ? =) Må da gjøre noe når man har quattro og hester!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under baksetet så ligger det en vakum styreboks til diffen. Klipp den blå og hvite ledninger så kan du kjøre så fort du vil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay blå og hvite ledningene hva er de til? den som styrer at den skal kutte ved 30?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare en ledning, en liten skriveleif der :) Det er den som styrer fartssperra ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay blå og hvite ledningene hva er de til? den som styrer at den skal kutte ved 30?

 

Det er hastighetssignal til styringsboksen, som gir signal når man har oppnådd den hastighet som gjør at sperre skal løse ut.

 

Men hvor mange differ har han brukt opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres jo litt rart ut at det der skal skje så lett.

Men hvor mange differ har han tatt, siden du skriver hver bidige gang? 10? 20? eller 1 eller 2?

Mulig man bare har vært uheldig også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke helt heldig at sperra slår seg av mitt i en piruett? Vist man drar 40-50km/t på 1. gir å så legger inn 2. (så får man slakk i drivlinja å sperra er på tur ut av lås) å så banker man ut clutchen med sperra halvveis utkoblet..

Vist ledninga er klippet og man ikke har vakumlekasje så går ikke sperra ut og da tåler den stort sett alt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel i prinsippet mindre skadelig å spinne med åpen diff enn med sperra på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel i prinsippet mindre skadelig å spinne med åpen diff enn med sperra på?

 

Ja, skulle tro det :) Men det går dårlig å spinne piruetter med åpen diff..

Så lenge sperra ikke faller ut mitt i et pådrag/spinning så tåler den mye juling.

Det er viktig å skjekke at man ikke har lekasje på vakum til sperra, eller en dårlig enveisventil slik at ladetrykket drar av sperra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har tatt 3 differ og 2 flenser ( som går inn i diffen )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen bilder av den vaccum boksen der ledningen skal bli klippet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilde fra 100'n min. Ser identisk ut i s4 ;)

IMG_1447.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lett å ta ut klemma fra kontakten så er ingen vits å klippe. Bruk en nål eller noe for å bøye ned haka som holder igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledninga vart klipt.. og diffene ryker som fluer! Kan det være at når første diffen tok helg at en stikkaksling fikk det og ble bøyd? Fordi vi satte i ny i går og akuratt det samme skjedde da etter et par timer! Det er flensen som stikker inn i diffen som ryker hele tida! Men det står framme at diffen er låst.. :S skjønner INGENTING

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på at diffen låser?..at låsemekanismen ikke er knust i biter da den har kobla ut under diverse misbruk?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

legg ut bilde av de ødelagte delene da , så er det muligens lettere får folk å gi tips... men noe må jo være alvorlig galt da det finnes "hundretalls" quattroer sed doblet / tredoblet av org effekt som brukes hardt rundt om

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få tatt noen bilder! Har kasta delene fra første diffen der knakk flensen tvert av og det sto igjenn knuste biter inni diffen! Det som skjedde nå regner jeg nesten med at diffsperra gikk av i de han spant og da knuser flensen! Skal få legge ut noen bilder i nermeste framtid!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være vakumlekkasje på sperra da, så den ikke alltid holder seg innkobla?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på det.. skal få ta og sjekka den slangen og evt bytte ut hele dritten.. skal ikke gå an!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka så og si alt nå.. ikke noe funn enda men har en stoooor mistanke om at de ryker pga ene "foringen" som ligger i selve feste forann ved enden av mellomakslingen, der er det et slags gummi feste som har røket og gjør at når du kjører er det stor vibrasjon i diffen (Vrir seg ved gasspådrag) Har fått fiksa det og skal se om alt er bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.